مجلس به دنبال تغییر مصوبه شرط سنی جذب اعضای هیأت علمی

رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس از پیگیری‌های خود به منظور اصلاح مصوبه شرط سنی جذب اعضای هیأت علمی خبر داد و گفت: شرط سنی اعمال شده که مصوبه‌ای به یادگار از دولت گذشته است، موجب رنجش خاطر و بی انگیزگی در میان نخبگان شده است لذا به جد به دنبال تغییر مصوبه شرط سنی اعمال شده هستیم و احتمال دارد این مصوبه طی روزهای آتی اصلاح شود.

مجلس به دنبال تغییر مصوبه شرط سنی جذب اعضای هیأت علمی

به گزارش مملکت آنلاین، روح الله متفکرآزاد با اشاره به مطالبه جدی نخبگان مبنی بر حذف شرط سنی، اظهار کرد: بنا بر مصوبه جلسه ۱۹۲ هیأت عالی جذب در مورخ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، شرط سنی متقاضیان با مدرک تحصیلی دکتری تخصصی، برای احراز جایگاه هیأت علمی، از ۴۵ سال به ۴۰ سال کاهش یافته که این مسئله موجب بی انگیزگی در میان نخبگان شده است.

نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر با بیان اینکه نباید با تصمیمات غلط زمینه خروج نخبگان از کشور را فراهم کنیم، تصریح کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای توجه به قشر نخبه در همین راستا پیگیری‌هایی از جانب اینجاب صورت گرفته که امیدواریم طی روزهای آتی نتیجه بخش باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: توجه به نقش اثرگذار و بی‌بدیل استادان دانشگاه در حرکت و شتاب علمی کشور و ضرورت به‌کارگیری نیروهای کارآمد و فعال در رساندن کشور به جایگاه مرجعیت علمی در منطقه و جهان یکی از اهداف مهم علمی کشور است که باید دنبال شود ولی با اجرای این مصوبه، بسیاری از نیروهای متخصص و متعهد و دارای شایستگی‌های اخلاقی و علمی، امکان حضور در این جایگاه و ارائه خدمات ارزشمند آموزشی و پژوهشی را از دست خواهند داد.

متفکر آزاد تصریح کرد: از سویی، گروهی با تکیه بر قانون سابق و شرط سنی ۴۵ سال برای مدرک دکتری تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع دکتری گرفته و با صرف زمان زیاد در انجام مطالعات و پژوهش‌ها، برای آینده شغلی خود برنامه‌ریزی کردند که این مصوبه تمام برنامه‌‎ریزی این عزیزان را دچار مشکل کرده است.

رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس با تأکید بر اینکه انتظار داریم این مطالبه به حق قشر نخبه مورد بازنگری هیأت جذب و وزارت علوم قرار گیرد، افزود: بدون شک، لغو این مصوبه می‌تواند، روحیه امید را در میان محققان و پژوهشگرانی که پس از سال‌ها تلاش علمی، دستاوردهای ارزشمندی کسب کرده‌اند، زنده کند و از موج فزاینده مهاجرت نخبگان و سرخوردگی و یأس ایشان بکاهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر