نخبه باید در مقدرات کشور اثرگذار باشد

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور گفت: رسیدن به مرحله نخبگی انتظاراتی را ایجاد می‌کند؛ مطابق سند ملی نخبگان، نخبه تعریفی مشخص دارد که اثرگذاری در مقدرات کشور یکی از مهمترین عناصر آن است. ایجاد پیشرفت و تفاوت بارز در ابعاد مختلف زیست مردم نیز یکی از این عناصر است.

نخبه باید در مقدرات کشور اثرگذار باشد

به گزارش مملکت آنلاین، الهام یاوری در مراسم تجلیل از دانشحویان نوورود مستعد که روز شنبه ۲۱ اسفند در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، تصریح کرد: در میان کشورها و تمدن های متفاوت یکی از تمدن هایی که چشم امید می رود به اینکه در بحران‌های روحی مردم به حل این مشکلات بپردازد، تمدن اسلامی است.

وی افزود: مهمترین کشور پرچمدار این موضوع، ایران است که با تمدن کهن، سابقه درخشان و مردم اخلاق مدار در طول تاریخ همیشه برای حق تلاش کرده و همواره موجبات رشد و توسعه را به ارمغان آورده و درمسیر تحقق آرزوهای بشری نقش کلیدی دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر حس مسئولیت نسبت به ایرانی و اسلامی بودن داریم باید به فکر اثرگذاری باشیم، گفت: به عنوان نخبه در این سرزمین باید به فکر اثر گذاری بود، کسی که می‌تواند دانش یا فضیلت اخلاقی را گسترش دهد و بازآفرینی  و متناسب با سبک زندگی کند، فرد اثرگذار است. کسی که نفوذ معنوی ایران در خارج از مرزها را گسترش بدهد، حتما اثرگذار است که مصداق های متفاوتی دارد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به قله های سرآمدی در نخبگی، تنها استعداد کافی نیست بلکه باید علاوه بر دانش، مهارت و شخصیت قوی پیدا کرد که در جایگاه نخبگانی خود فضایی فراهم کنیم که فرزندانمان به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر