اسلامی: نفوذ سیاسی و لابی‌گری نباید بر تصمیمات آژانس انرژی اتمی اثر کند

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آنچه مهم است و بر آن تاکید داریم این است که مسائل در روال طبیعی و در چارچوب مقرراتی انجام شود و هیچ نفوذ سیاسی و لابی‌گری و دخالتی در مسیر تصمیمات آژانس نباشد.

اسلامی: نفوذ سیاسی و لابی‌گری نباید بر تصمیمات آژانس انرژی اتمی اثر کند

به گزارش مملکت آنلاین، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان امروز (شنبه) در نشست خبری مشترک با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی گفت: به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که آنچه قرار است میان آژانس انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی رد و بدل شود حداکثر تا خرداد انجام شود.

وی بیان کرد: آنچه برای ما و آژانس انرژی اتمی مهم است و بر آن تاکید داریم این است که این مسائل در روال طبیعی و در چارچوب مقرراتی خود انجام شود و هیچ گونه نفوذ سیاسی و لابی‌گری و دخالتی که در تصمیمات آژانس تأثیر بگذارد، نباید در این مسیر راه پیدا کند. این مسیر باید کاملاً حرفه‌ای با رفتاری در چارچوب روابط آژانس دنبال شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: بسیار خوش‌بین هستیم که نفوذهایی که دشمنان در راه توسعه کشور ایجاد کردند، رفع شده است و اقدامات موجب پیشرفت حرکت هسته‌ای ایران شود، نمونه بارز آن اقدامات رژیم صهیونیستی و ترور دانشمندان هسته‌ای بوده است. باید مسیر جدید و تعاملات جدید با آژانس را پایه‌گذاری کنیم تا موجب توسعه بخشیدن صنعت هسته‌ای ایران شود چراکه ایران برای توسعه فناوری هسته‌ای خود برنامه بلندمدتی دارد و امیدواریم که روند توسعه همکاری‌ها یک روند طبیعی و کاملاً غیر سیاسی و حرفه‌ای باشد که ملت ما بتوانند تأثیرات آن را در زندگی خود مشاهده کنند.

اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه تأسیسات هسته‌ای کشورمان، تاکید کرد: رژیم جعلی اسرائیل حکم روشنی دارد. آن‌ها اساساً تابع هیچ قوانین و مقرراتی نیستند و بیشترین مزاحمت‌ها را در سر راه برنامه هسته‌ای ایران انجام دادند و گستاخانه دائماً ایران را تهدید می‌کنند که تاکنون نتیجه‌ای نگرفتند و در آینده نیز هرگز نخواهند گرفت.

وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص وضعیت موارد ادعایی آژانس، گفت: فلسفه وجودی «برجام» و مذاکرات برای رفع اتهامات است. در این مقطع، مذاکرات وین در مراحل پایانی است و یکی از خطوط قرمز ایران این است که موارد ادعایی برای همیشه بسته شود و بیش از این مزاحمت برای مردم ایران ایجاد نکند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: براساس توافقی که بین ما و آژانس حاصل شده است، اگر کسی مزاحمتی سر راه ما ایجاد کند اختیار داریم از ابزارهای خود استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر