کنکور الکترونیکی چگونه برگزار می‌شود؟

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری کنکور الکترونیکی تا سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: از این زمان دیگر هیچ کاغذی بین داوطلب و سازمان سنجش تبادل نمی‌شود یعنی برای هر داوطلب یک مانیتور و یک صفحه هوشمند طراحی می‌شود که آزمون خود را برگزار کند.

کنکور الکترونیکی چگونه برگزار می‌شود؟

به گزارش مملکت آنلاین، دکتر پورعباس ضمن بیان این مطلب در آخرین اظهارنظر خود تاکید کرد؛ کنکور سراسری تا سال ۱۴۰۳ به صورت الکترونیکی و هوشمند برگزار خواهد شد.

وی در این زمینه توضیح داد: در دوره قبلی مسئولیت من در سازمان سنجش تمامی مراحل آزمون های سراسری از جمله ثبت نام، صدور کارت ورود به جلسه، انتخاب رشته و  اعلام نتایج همه به شکل الکترونیکی و غیر کاغذی شد و تنها دفترچه سئوالات و پاسخنامه داوطلبان در جلسه آزمون به شکل کاغذی باقی مانده است که این فرایند نیز تا سال ۱۴۰۳ الکترونیکی خواهد شد.

پورعباس تاکید کرد: تا سال ۱۴۰۳ دیگر هیچ کاغذی بین داوطلب و سازمان سنجش تبادل نمی شود یعنی برای هر داوطلب یک مانیتور و یک صفحه هوشمند طراحی می‌شود که آزمون خود را برگزار کند، همچنین تلاش می شود از ظرفیت گوشی های تلفن همراه متصل به اینترنت، تحت شرایطی برای برگزاری آزمون استفاده شود .

رییس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: ثبت نام مجدد آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برای جاماندگان این آزمون و همچنین ویرایش اطلاعات افرادی که در مهلت های تعیین شده نسبت به ثبت نام خود اقدام کرده بودند، انجام شد و تعداد ۱۲ هزار و ۵۷۴ داوطلب در مرحله جدید ثبت نام کردند و در مجموع بیش از یک میلیون و پانصد هزار داوطلب برای پنج گروه آزمایشی نام نویسی کرده‌اند .

 طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در روزهای ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ تیرماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و نتایج آن نیز همانند سنوات گذشته (به جز سال ۱۳۹۹ که به دلیل کرونا  زمان اعلام نتایج با تغییراتی همراه بود)  اواسط مردادماه سال آینده اعلام می‌شود.

انتخاب رشته داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و برای داوطلبان بورسیه و داوطلبان دارای شرایط خاص در انتهای مردادماه انجام می‌شود و نتایج آن نیز قبل از مهرماه و اوایل دهه سوم شهریورماه از طریق سایت سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد تا داوطلبان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از ابتدای سال تحصیلی جدید وارد دانشگاه‌ها شوند.

سازمان سنجش آموزش کشور همچنین تاکید کرده است که تغییراتی در سهمیه‌های داوطلبان در کنکور سال ۱۴۰۱ ایجاد نمی‌شود؛ چرا که هنوز مصوبه‌ای در این زمینه ابلاغ نشده است.

همچنین با اعلام این سازمان،  یکی از تغییرات کنکور ۱۴۰۱ این است که پاسخ‌نامه‌ها حداقل ۷۰ تا ۸۰ دقیقه در اختیار داوطلب قرار داشته باشند و بعد از اتمام کار داوطلب با پاسخ نامه اول، پاسخ‌نامه بعدی به داوطلب داده شود که این تصمیم امنیت آزمون را به شدت تقویت می‌کند. به تبع تغییر دفترچه‌ها در آزمون ۱۴۰۱ ، تعداد سئوالات آزمون نیز تغییر خواهد کرد و ممکن است تعداد پنج یا شش سئوال کمتر از گذشته باشد اما در عین حال محتوایی کردن سئوالات مدنظر سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر