بیش از ۹۰۰۰ میلیارد تومان انفاقات در کشور جمع‌آوری شده است

معاون توسعه مشارکت‌های مردم کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: بیش از ۹۰۰۰ میلیارد تومان انفاقات در کشور جمع‌آوری شده است.

بیش از ۹۰۰۰ میلیارد تومان انفاقات در کشور جمع‌آوری شده است

به گزارش مملکت آنلاین، حبیب‌اله آسوده در جمع خبرنگاران لرستان، اظهار کرد: در رزمایشی که به همت مردم، مراکز نیکوکاری و کمیته امداد در نهاد امداد لرستان برگزار شده بود، ۲۲ هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی را به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری توزیع می‌کنند.

از ابتدای امسال تاکنون در لرستان بیش از ۱۴۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده است

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در لرستان بیش از ۱۴۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده و بیش از چهل هزار بسته سلامت توزیع شده است، عنوان کرد: ۱.۵ میلیون وعده غذایی با کمک مراکز نیکوکاری، مردم و هیات‌ مذهبی و مجموعه نهادهای انقلابی بین اقشار مختلف استان توزیع شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردم کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: مشارکت‌های مردمی در همه نقاط کشور و در لرستان به خاطر انسجام اجتماعی و نوعدوستی که وجود دارد همه در کنار هم قرار گرفتند تا بتوانند در این شرایط کرونایی کمکی را به هم‌نوع خود ارائه دهند.

آسوده با بیان اینکه سیاست و راهبرد کمیته امداد امام خمینی (ره) مردمی کردن خیر و احسان است، تصریح کرد: در حال حاضر داریم بخشی از کار و عملکرد مردم را به خود مردم تقدیم می‌کنیم که در قالب نهادها و مراکز خیریه و نیکوکاری و یا خیرین فردی در قالب اکرام ایتام و صدقه است که جا دارد از مردم نوعدوست ایران زمین و لرستان تشکر کنم.

وی بیان کرد: در ده ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، در کل کشور رشد قابل توجهی داشتیم که بیش از ۹۰۰۰ میلیارد تومان در قالب انفاقات نظیر زکات، طرح اکرام، شبکه‌ها و مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شده که ۵۰ درصد این کمک‌ها توسط مردم و شبکه نیکوکاری کمیته امداد بوده است.

بیش از ۸۰۰۰ شبکه مرکز نیکوکاری در کشور فعالیت دارد

معاون توسعه مشارکت‌های مردم کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اضافه کرد: بیش از ۸۰۰۰ شبکه مرکز نیکوکاری در کشور با همت مردم در قالب هیات عامل، در مکان‌هایی مثل مسجد و معتمدین محل دست به دست و به مردم خدمت شده است.

آسوده افزود: کمیته امداد امروز ضمن اسنکه در کنار مردم و موسسات خیریه است، تریوج احسان را به منزله یکی از راهبردهای اساسی خود می‌داند.

توزیع کمک‌ها بین مددجویان و  اقشار مختلف نیازمند غیرتحت پوشش

وی بیان کرد: کمک‌ها صرفا بین مددجویان توزیع نمی‌شود بلکه بین اقشار مختلف نیازمند غیرتحت پوشش هم توزیع می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردم کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور عنوان کرد: کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات کشور نقش ایفا می‌کنیم و خیلی از مردم و سازمان‌ها زکات خود را به امداد می‌دهند در قالب این آمار گنجانده می‌شود.

آسوده افزود: امسال  از ۱۴ اسفند که سالروز تاسیس امداد و جشن نیکوکاری بوده از ۱۲ اسفندماه به صورت رسمی این جشن آغاز خواهد شد و تا پایان امسال ادامه دارد چرا که شعار امسال عیدی برای همه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر