قاسمی پور: درس سواد رسانه ای جز دروس اجباری مدارس شود

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی از وزیر آموزش و پروش خواست که درس سواد رسانه ای جزو دروس اجباری قرار گیرد تا کمک کند دانش آموزان در فضای مجازی سردرگم نشوند.

قاسمی پور: درس سواد رسانه ای جز دروس اجباری مدارس شود

به گزارش مملکت آنلاین، شیوا قاسمی پور در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی به وزیر ارشاد در مورد نظارت بر وضعیت رسانه ها در فضای مجازی بدون جدا کردن رسانه‌های داخلی از رسانه‌های معاند و ضدانقلاب بیان کرد: رسانه‌ها از وظیفه خطیر خود که رساندن اخبار درست به گوش مردم و ایجاد شفافیت در جامعه است به محلی برای دروغ پراکنی و تشویش اذهان عمومی تبدیل شده اند و به جای انعکاس عملکرد مسئولین فقط به دنبال انعکاس خبرهای منفی و کذب هستند و گاهی به جای اینکه ابزار اتحاد بین مسئولین و نمایندگان ملت باشند، اظهار نظر آنها موجب گسست و انشقاق می شود و در نهایت منجر به خروجی که به نفع مردم باشد، نیست.

وی افزود: آنچه امروز در فضای مجازی با آن روبرو هستیم وجود بی اخلاقی متعددی است که مهمترین ریشه این بی اخلاقی‌ها در این فضا نبود الگوی مناسب برای یادگیری و تقلید است.

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات عنوان کرد: به عنوان نماینده مردم همه مخاطبین را به رعایت اخلاق اسلامی دعوت می کنم و آنچه که خیلی مهم است وضعیت مردم است و نه به حاشیه راندن کارهای درست.

قاسمی پور خاطرنشان کرد: به عنوان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و معلم این سرزمین از وزیر آموزش و پرورش می خواهم که درس سواد رسانه ای را جزو دروس اجباری قرار داده و کمک کنند فرزندان ما با ارتقای سواد رسانه ای در فضای مجازی سردرگم نشوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر