ظرفیت رشته‌های پزشکی برای مناطق محروم ۲۰ درصد بیشتر می‌شود

رئیس سازمان سنجش اعلام کرد: ظرفیت پزشکی برای مناطق محروم از امسال تا ۴ سال آینده افزایش ۲۰ درصدی خواهدیافت.

به گزارش مملکت آنلاین، عبدالرسول پورعباس در خصوص جزئیات بیشتر افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی اظهار داشت: امسال با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۰ درصد افزایش ظرفیت در رشته پزشکی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: این افزایش ظرفیت برای مناطق محروم طراحی شده است و تا ۴ سال پس از آن هم سالانه ۲۰ درصد افزایش ظرفیت پزشکی خواهیم داشت.

رییس سازمان سنجش و آموزش کشور عنوان کرد: این افزایش ۲۰ درصدی، بزرگترین تغییری است که در جهت افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی ایجاد شده است که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی انتظار داریم امسال هزار و ۶۰۰ نفر نسبت به سال گذشته در رشته پزشکی بیشتر پذیرفته شوند.

پورعباس خاطرنشان کرد: همچنین این ظرفیت هر ساله ۲۰ درصد افزایش می یابد و در نهایت تا حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش ظرفیت در رشته پزشکی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر