قطع گاز به شهرک‌های صنعتی رسید!

نوبت به قطعی گاز شهرک‌‌های صنعتی رسید.

به گزارش مملکت آنلاین، عباس جبالبارزی نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: نامه‌ای از طرف شرکت گاز به چند شهرک صنعتی از جمله شهرک صنعتی اشتهارد ارسال شده مبنی بر اینکه گاز آنها به دلیل افزایش مصرف خانگی قطع خواهد شد و باید از سوخت جایگزین یعنی مازوت استفاده کنند.

وی افزود: این نامه مربوط به ۲ بهمن بوده و تاریخی هم برای شروع قطعی اعلام نکرده‌اند و تنها گفته‌اند که تا اطلاع ثانوی این مشکل وجود دارد یعنی احتمالا از امروز یا فردا قطع شود.

وی ادامه داد: مدت زیادی است که گاز کارخانجات سیمان هم قطع شده و از مازوت استفاده می‌کنند. به نیروگاه‌ها هم گفته‌اند که این اتفاق برای آنها هم می‌افتد اما شهرک‌های صنعتی وضعیت بدتری خواهند داشت. طبیعتا به هر میزان که هوا سردتر شده و مصرف بخش خانگی بیشتر شود، قطعی گاز صنایع هم بیشتر می‌شود. ابتدا کارخانه‌های سیمان و نیروگاه‌ها بودند و الان شهرک‌های صنعتی هم در اولویت قطعی گاز قرار گرفته‌اند.

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: این همان سناریوی تکراری است که هرگاه مصرف برق یا گاز زیاد می‌شود صنایع در اولویت قطعی قرار می‌گیرند و هیچ جبران خسارتی هم نمی‌کنند. هر میزان هم ما جلسه می‌گذاریم و صحبت می‌کنیم که این رویکرد برخلاف ماده ۲۵ قانون بهبود فضای کسب و کار است توجهی نمی‌شود و کاری هم از ما بر نمی‌آید. نمایندگان مجلس و دولت همه می‌گویند به فکر تولید هستیم و نمی‌خواهیم تولید آسیب ببیند ولی در عمل اینگونه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر