افزایش ۵۰ درصدی دانش آموزان بازمانده از تحصیل نسبت به قبل از کرونا

معاون وزارت آموزش و پرورش از شناسایی ۲۱۰ هزار دانش آموز بازمانده از در تحصیل در کشور خبرداد.

به گزارش مملکت آنلاین، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در تشریح این خبر گفت: طبق آمار رسمی که از تطبیق اطلاعات اسمی موالید هر سال با تعداد دانش‌آموزان ثبت‌ نام شده در سامانه‌های رسمی آموزش و پرورش استخراج شده، ۱۴۲ هزار نفر بازمانده از تحصیل در کشور پیش از کرونا داشتیم که هم اکنون با رشد چشمگیری به ۲۱۰ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: براساس آمار مشخص شده، امسال ۶۰ هزار کلاس اولی با داشتن ۶ سال تمام برای مدرسه ثبت‌نام نکردند و از تحصیل بازماندند، این رقم خوشبختانه نسبت به سال گذشته که ۸۰ هزار نفر بوده با کاهش مواجه شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در ارزشیابی کیفی توصیفی شاهد بودیم که درصد دانش آموزانی که نتایج "خیلی خوب" گرفتند، تا ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده و درصد دانش آموزانی که نتایج ارزشیابی‌شان "نیاز به تلاش" شده، افزایش پیدا کرده که این موضوع بسیار نگران کننده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر