اولین سوال از وزرای دولت سیزدهم / نماینده ارومیه مشروط قانع شد

اولین سوال مجلس از کابینه دولت سیزدهم امروز کلید خورد و نماینده ارومیه بعد از شنیدن سخنان وزیر کار فرصت ۶ ماهه به وی داد تا اشتغالزایی برای جوانان را محقق کند.

اولین سوال از وزرای دولت سیزدهم / نماینده ارومیه مشروط قانع شد

به گزارش مملکت آنلاین، سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به سوالش از حجت الله عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به صورت مشروط قانع شد.

مجید انصاری سنخگوی کمیسیون اجتماعی گزارش این کمیسیون درباره سوال سیدسلمان ذاکر از وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی را قرائت کرد و گفت: سوال این بود که علت عدم رسیدگی به موضوع اشتغال جوانان و افراد تحصیل کرده چیست؟

نماینده مردم ممسنی در مجلس ادامه داد: در اجرای ماده (۲۰۷) آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال فوق‌ در جلسه رسمی  مورخ  ۱۴۰۰/۸/۱۷ ‌کمیسیون با حضور ۱۷ نفر از نمایندگان عضو کمیسیون، نماینده سؤال‌کننده و وزیر محترم مطرح‌ و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ های ارائه شده  وزیر، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (۳) ماده (۲۰۷) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌شود.

محمدباقر قالیباف در این رابطه گفت: بحث مربوط به اشتغال از اولویت های جدی و اول کشور است در چند سال گذشته این مشکل و عقب ماندگی وجود داشت. جناب وزیر توضیح داد و شاهد هستیم در دوره کوتاه دولت جدید دو نوبت شورای عالی اقتصادی با مسئولیت رئیس جمهور تشکیل شده است. وزیر هم این مسئولیت را قبول کرده و هم در زمان رای اعتماد و هم در صحبت هایی که داشت تلاششان این است. به نظر من ۵ تا ۶ ماه زمان وجود داشته باشد و فرصت دهیم، حتما این دولت اشتغالزایی را پیش خواهد برد. اگر اجازه می دهید این فرصت را بدهیم که در راستای اشتغالزایی تلاش کنند.

ذاکر اظهار داشت: اگر این فرصت منتج به نتیجه بشود و گره جوانان به خصوص جوانان آذربایجان غربی را باز کند، فرصت می دهیم.

رئیس مجلس تاکید کرد: جناب عبدالملکی دغدغه دارد و تلاش می کند، در فرصت مناسب در روزهای سه شنبه که روز نظارت است حتما قول وزیر را پیگیری می کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر