مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی:

بندر چابهار به قطب اقتصادی ایران و کشورهای همسایه تبدیل خواهد شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چابهار در آینده حتما به یک قطب اقتصادی برای صادرات، واردات و به خصوص ترانزیت محموله‌های مختلف مورد نیاز ایران و کشورهای همسایه تبدیل خواهد شد.

بندر چابهار به قطب اقتصادی ایران و کشورهای همسایه تبدیل خواهد شد

به گزار ش مملکت آنلاین، علی‌اکبر صفایی در سفر به چابهار و بازدید از بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی با اشاره به اقدامات انجام شده در این منطقه راهبردی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با بحث توسعه بندر چابهار اقدامات مطلوبی انجام داده و ظرفیت‌های خوبی در این بندر مهیا شده است.

صفایی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در چابهار مهیا شده است، گفت: ۱۰۹ طرح توسعه‌ای در بندر چابهار تعریف شده که بسیاری از این طرح‌ها در دست اجرا است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سیاست‌های رییس جمهور در خصوص پیشرفت این منطقه و لزوم ارتباط با کشورهای همسایه افزود: در دولت سیزدهم برنامه‌های خوبی برای پیشرفت این خطه طراحی شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به برنامه‌هایی که در وزارتخانه راه و شهرسازی اتخاذ شده است، بندر چابهار شاهد ترافیک بالای کالا خواهد بود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: ارتباطات تجاری و اقتصادی مطلوب با کشورهای هند، عمان، افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان و سایر کشورها برقرار شده است و امیدواریم این ظرفیت‌هایی که در بندر چابهار وجود دارد به بهره برداری برسد و با اجرای پروژه‌های جدید بتوانیم بندر چابهار را به توسعه و پیشرفت بیشتری برسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر