احتمال حمله ملخ‌های صحرایی به ایران

احتمال حمله ملخ‌های صحرایی اواخر اسفند به کشور وجوددارد.

به گزارش مملکت آنلاین، سعید معین مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: برآوردها حاکی از آن است که ملخ صحرایی اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه وارد کشور شود.

وی افزود: وقتی جمعیت ملخ از حد مشخصی افزایش یابد، به دلیل برخورد و تماس با یکدیگر از ملخ معمولی به ملخ مهاجر تغییر حالت می‌دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به استمرار بارش‌های نرمال در سه ماه آینده، پیش بینی می‌شود که سطح مبارزه به ۸۰ هزار هکتار برسد.

معین ادامه داد: در سال ۹۷ که حمله ملخ برای اولین بار اتفاق افتاد به دلیل سیستم آب و هوایی اقیانوس هند که مثبت بالای یک بود، باعث شد ابرهای باران زا در شرق آفریقا و شبه جزیره عربستان بارور شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: در اواخر زمستان و اوایل بهار( حدود اسفند و اوایل فروردین) احتمال حمله ملخ افزایش می یابد و بنابر پیش بینی فائو تا پایان اسفند، حمله از سمت عمان، امارات و عربستان به کشور خواهد بود که با این وجود حمله به استان های هرمزگان، بوشهر، جنوب فارس، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان است که در این مناطق آمادگی باید به ۱۰۰ درصد برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر