دلار تک نرخی می‌شود

نماینده تهران در مجلس از تک نرخی شدن دلار خبرداد.

دلار تک نرخی می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، مالک شریعتی نماینده تهران و عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم، در رابطه با پیش‌بینی دولت در خصوص فروش نفت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و اینکه برخی این اعداد و ارقام را غیرمنطقی می‌دانند، گفت: دولت یک محاسباتی دارد و این سه عدد را در نظر می‌گیرد، مثلا می‌گوید من یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت می‌فروشم، این نفت را بر اساس هر بشکه ۶۰ دلار می‌فروشم و هر دلار را هم ۲۳ هزار تومان حساب می‌کنم. این چیزی است که محاسباتی است و این‌ها هیچکدام در متن قانون نمی‌آید، هیچ سالی هم نیامده است.

وی افزود: اگر مبنای محاسبه دولت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه باشد، با توجه به اینکه همین الان عددی در همین حدود است و دلار هم قرار است تک نرخی شود و ای تی اس می‌خواهد حساب کند این هم منطق دارد و بشکه‌ای ۶۰ دلار هم منطقی است چون هم قیمت بالاتر است و پیش‌بینی افزایش قیمت هم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: نکته جالب این است که سال گذشته برای بودجه ۱۴۰۰ که وضعیت ما خیلی بدتر بود دولت آقای روحانی پیش‌بینی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه را کرده بود که مشخص هم بود که محقق نمی‌شود و با توجه به اینکه دولت‌ها معمولا در پیش‌بینی خود اعداد را بالاتر در نظر می‌گیرند، به نظر می‌رسد که این بار دولت آقای رئیسی نسبت به دولت آقای روحانی در پیش‌بینی محتاطانه عمل کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر