شهرجدیدهشتگرد هوشمندسازی می‌شود

شهرجدید هشتگرد از توابع شهرستان ساوجبلاغ استان البرز با انعقاد قرارداد ۷۵۰ میلیارد ریالی هوشمندسازی می‌شود.

شهرجدیدهشتگرد هوشمندسازی می‌شود

به گزارش مملکت‌آنلاین، نائب رئیس شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد روز چهارشنبه در مراسم انعقاد قرارداد با یک شرکت فناوری اطلاعات گفت:  این شرکت فناور با توسعه فیبر نوری به مراکز عمومی، تجاری و مسکونی ارائه خدمات خواهد کرد و هزینه‌های تلفن و اینترنت ساکنان این شهر کاهش خواهد یافت.
محمدعلی حاجی زاده افزود: با انعقاد این قرارداد بدون استفاده از زیرساخت های مخابراتی در شهر جدید هشتگرد خدمات بهینه‌ای به شهر و شهروندان ارائه خواهد شد.
وی با اشاره به تلاش برای هوشمند شدن شهرجدید هشتگرد گفت: امروزه با رشد چشمگیر اطلاعات و فناوریهای نوین شاهد تحول و توسعه خوبی در حوزه اداره امور شهری هستیم که نادیده گرفتن آن باعث بی نظمی در اداره شهرها و عدم ارائه خدمات مناسب و... می شود. 
حاجی زاده افزود: بر همین اساس هوشمندسازی شهرها یک قدم مهم برای رسیدن به توسعه پایدار و حفظ منابع و انرژی برای نسل‌های آینده می‌باشد.
« شهرهوشمند به شهری گفته میشود که در آن از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای ارتقای کیفیت سطح زندگی ساکنانش در تمام ابعاد زندگی مانند حمل و نقل مسافر و کالا و خدمات عمومی همراه با کاهش مصرف منابع انرژی و هزینه‌های مصرفی استفاده میشود. هدف شهر هوشمند ارائه خدمات بهتر و راحتتر به شهروندان با استفاده از انرژی کمتر است.»

منبع: ایرنا

ارسال نظر