راه‌آهن ایران از طریق قرقیزستان به چین متصل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: همکاری ریلی ایران و قرقیزستان موضوع بسیار مهمی است که می‌تواند امکان دسترسی راحت‌تر ایران به کشور چین را نیز فراهم کند.

به گزارش مملکت آنلاین، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست مشترک با معاون اول نخست وزیر و وزیر امور اقتصاد و دارایی جمهوری قرقیزستان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت همکاری‌های مشترک دو کشور گفت: امروز میزبان وزیر امور اقتصاد کشور دوست و برادر قرقیزستان بودیم و با حضور ایشان نشستی مشترک برگزار شد. موضوعات مختلفی از جمله ترانزیت به عنوان یک موضوع مهم و اساسی بین دو کشور در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: امروز از بندرعباس امکان دسترسی مستقیم به وسیله ریل تا قرقیزستان فراهم است. این دسترسی یکی از موضوعات مهمی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ایشان تصمیم گرفتند بعد از ظهر امروز به بندر عباس رفته و بندر شهید رجایی را مورد بازدید قرار دهند.

قاسمی افزود: همکاری ریلی دو کشور موضوع بسیار مهمی است که می‌تواند امکان دسترسی راحت‌تر ایران به کشور چین را نیز فراهم کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در این نشست همچنین موضوعات مختلفی از جمله تجارت، سرمایه گذاری مشترک، ایجاد صندوق مشترک مالی دو کشور و سرمایه‌گذاری طرفین در ایران و قرقیزستان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر