در نشست خبری کنفرانس بین المللی دیپلماسی اسلامی و قدرت نرم در سیره پیامبر (ص)

عامری: عنصر مفقوده دیپلماسی در جهان کنونی عدالت است/ به دنبال ارائه الگوی دیپلماسی اسلامی هستیم

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی در نشستی اهداف برگزاری کنفرانس بین المللی دیپلماسی اسلامی و قدرت نرم در سیره پیامبر (ص) را تشریح کرد.

عامری: عنصر مفقوده دیپلماسی در جهان کنونی عدالت است/ به دنبال ارائه الگوی دیپلماسی اسلامی هستیم

به گزارش مملکت آنلاین، داود عامری در نشست خبری کنفرانس دیپلماسی اسلامی و قدرت نرم در سیره پیامبر (ص) گفت: سال‌ها است که درگیر مفاهیم و موضوعات مختلفی در سطح جهان هستیم و بعد تضارب دیدگاه‌ها میان روابط ما با کشورهای دیگر به ویژه سلطه طلب وجود دارد و آنها تلاش می کنند تا از این تفاوت نگاه نوعی اسلام ستیزی را در دنیا رواج دهند.

وی افزود: بر همین اساس تصمیم گرفته شد تا بتوانیم هرچند سال یک بار نشستی را برگزار کرده و دستاوردهای خود را ارائه دهیم و به نظر می رسد بعد از سپری کردن دوران پرفشار بیماری کرونا این امکان فراهم باشد که بتوانیم کنفرانسی را برگزار کنیم تا به یک نگاه مدل و تصویر روشن از روابط میان کشورهای اسلامی برسیم و الگوی دیپلماسی اسلامی را ارائه دهیم.

وی افزود: نگاه دیپلماسی اسلامی مبتنی بر سیره پیامبر (ص) است ایشان در دوران خودشان در ارتباطات اجتماعی با ملل سایر کشورها الگو و مدل‌هایی را به جا گذاشتند که می‌تواند برای ما درس آموز باشد. بر همین اساس تلاش شد تا این کنفرانس با محورهایی برنامه ریزی شده باشد و انشاء الله بتوانیم آن را برگزار کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی خاطر نشان کرد: با مشارکت 60 نفر از متفکران نخستین کتاب دیپلماسی اسلامی هم آماده شده که حین برگزاری کنفرانس رونمایی خواهد شد و تلاش کرده ایم که دستاوردهای اندیشمندان این حوزه در این کتاب مورد بهره برداری قرارگیرد.

عامری ادامه داد: ایام مبعث پیامبر (ص) زمانی است که برای برگزاری این کنفرانس در نظر گرفته شده و تلاش می کنیم تا در صورتی که شرایط از نظر وضعیت کرونا بهتر شود که به صورت حضوری و با مشارکت جمعی از نخبگان برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه دستگاه دیپلماسی و تیم جدیدی که روی کار آمده همکاری و همراهی خوبی در این زمینه دارد امیدواریم که با کمک دستگاه‌های مختلف بتوانیم گام موثری را در این زمینه برداریم.

عامری همچنین با اشاره به اهداف برگزاری این کنفرانس بیان کرد: عدالت یکی از مواردی است که باید به آن پرداخته شود در واقع عنصر ضعیف شده و مفقوده دیپلماسی در حوزه جهان کنونی عدالت محوری است که امیدواریم بتوانیم با پرداختن به آن به سعادت بشر و بهره برداری از عدالت و آرامش در جهان کمک کنیم.

وی با تاکید بر این که امیدواریم با آسیب شناسی الگویی از دیپلماسی اسلامی را ارائه دهیم گفت: اگر بتوانیم آسیب شناسی کرده و به دیپلماسی اسلامی بپردازیم گام مهمی برداشته شده و می توانیم به اصول و مبانی در دیپلماسی اسلامی برسیم.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی همچنین بیان کرد: هم زمان با برگزاری این کنفرانس در صدد هستیم تا از شخصیت های موثر در این حوزه مانند حسین شیخ الاسلام و طوبی کرمانی که به دلیل کرونا درگذشتند قدردانی کرده و بزرگداشتی داشته باشیم همچنین برای آیت الله تسخیری که از پیشگامان دیپلماسی اسلامی است مراسم گرامی داشتی برگزار کنیم ضمن این که نمایشگاهی از آثار گرافیکی و عکس نیز برگزار خواهد شد.

کنفرانس بین المللی دیپلماسی اسلامی و قدرت نرم در سیره پیامبر (ص) 7 و 8 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

«دیپلماسی اسلامی، وحدت، عبادت و مبانی نظری»، «دیپلماسی اسلامی، آسیب شناسی و روابط بین الملل»، « دیپلماسی اسلامی، مردم سالاری و مطالعات موردی» و « دیپلماسی اسلامی، تمدن نوین اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب» از جمله محورهای این کنفرانس می باشد.

عامری: عنصر مفقوده دیپلماسی در جهان کنونی عدالت است/ به دنبال ارائه الگوی دیپلماسی اسلامی هستیم

انتهای پیام/

ارسال نظر