وعده حل مشکل خرید تضمینی خرما / آزاد شدن صادرات دام زنده

معاون وزیر جهاد کشاورزی وعده حل مشکل خرید تضمینی خرما را در کوتاهترین زمان داد و رئیس شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی لغو ممنوعیت صادرات دام زنده غیر مولد را ابلاغ کرد.

وعده حل مشکل خرید تضمینی خرما / آزاد شدن صادرات دام زنده

به گزارش مملکت آنلاین، این دو خبر، مهم‌ترین اخبار وزارت جهاد کشاورزی در شامگاه دیشب بود.

مشکل خرید تضمینی خرما در کوتاهترین زمان برطرف می‌شود

اسماعیل قادری‌فر معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه، تا ۴۸ ساعت آینده مشکل صف‌های طولانی خرید تضمینی خرما در استان خوزستان برطرف خواهد شد، گفت: سال آینده زیرساخت‌های لازم برای شرایط خرید و انبار محصول خرما فراهم خواهد شد تا نخلداران مانند امسال دچار بحران نشوند.

وی افزود: با توجه به پیری نخلستان‌های آبادان و تنش آبی که نخلداران با آن دست و پنجه نرم کردند کیفیت و کمیت خرما کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم فارغ از درجه بندی‌ از پیش تعیین شده، خرید تضمینی خرما را با هدف جبران خسارات نخلداران انجام دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به اینکه خرمای استعمران خرمای صنعتی و مقاوم در برابر آسیب‌های زیست محیطی است و امکان این وجود دارد که ارزش افزوده فراوانی از آن حاصل شود.فرآوری این محصول بیش از بیش در دستور کار قرار گرفته است تا از خام فروشی فاصله گرفته و تنوع در تولید و صادرات را رونق ببخشیم.

صادرات دام زنده آزاد شد

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و رئیس «شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی»، مصوبه این شورا در خصوص مجاز بودن صادرات دام زنده غیر مولد از یک گمرک مشخص را به وزارت خانه‌های جهاد کشاورزی، صمت و اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

3917502

بر اساس مصوبه مذکور، شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان مجری مجاز است با مباشرت اتحادیه‌ها و بخش خصوصی در سقف تعداد مشخص و با لحاظ تعادل قیمت بین تولید و مصرف نسبت به صادرات دام زنده غیر مولد از یک گمرک مشخص اقدام کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر