تداوم آلودگی هوا مدارس ابتدایی و استثنایی مشهد را تعطیل کرد

تمامی مدارس مشهد در مقطع ابتدایی، تمامی مدارس استثنایی مشهد در مقاطع مختلف و نیز مهدهای کودک و پیش دبستانی این شهر بر اساس تصویب چهارمین کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان خراسان رضوی در روز دوشنبه هشتم مهرماه در نوبت صبح تعطیل هستند.

تداوم آلودگی هوا مدارس ابتدایی و استثنایی مشهد را تعطیل کرد

به گزارش مملکت‌آنلاین، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی شامگاه یکشنبه پس از برگزاری این کارگروه گفت: روند افزایشی غلظت آلاینده های هوا تا فردا صبح استمرار دارد و پیش بینی اعضای کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان افزایش ریزگردها و سایر آلاینده ها در سطوح پائینی جو مشهد است و این که وضعیت آلودگی هوا در این شهر در موقعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد داشت.

تورج همتی افزود: از این رو بر اساس مصوبه این کارگروه، فردا دوشنبه هشتم مهر ماه تعطیلی مراکز مهدکودک، پیش دبستانی، مدارس ابتدایی و تمامی مدارس استثنایی در نواحی هفت گانه آموزش و پرورش در مشهد، تبادکان، احمدآباد و رضویه در شیفت صبح به تصویب رسید.

وی ادامه داد: توصیه زیست محیطی به شهروندان برای کمک به کاهش آلاینده های هوای مشهد، پرهیز از تردد غیر ضروری در سطح شهر  و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است و لازم است ورزشکاران از هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز اجتناب کنند.

از روز ۲۷ شهریور ماه کیفیت هوای کلانشهر مشهد با افزایش ذرات معلق و گرد و غبار به وضعیت ناسالم رسیده است و حسب گزارش مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی مشهد و اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، شیب نمودار وضعیت آلاینده ها تا ظهر فردا افزایشی و پس از آن کاهشی خواهد بود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر