هشدار در مورد کمبود دام

رئیس اتحادیه دام سبک در مورد کمبود شدید دام‌های سبک در آینده نزدیک هشدار داد.

هشدار در مورد کمبود دام

به گزارش مملکت آنلاین، افشین صدردادرس رئیس اتحادیه دام سبک گفت: سوء مدیریت در تامین نهاده‌های دامی از سال ٩٨ شروع شد و مسئولان به هشدارها بی توجهی کردند.

وی افزود: بحث کشتار دام‌های سبک و بره‌ها خیلی جدی است و به زودی ما با کمبود شدیدی در این حوزه مواجه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: بخشی از بره‌هایی که در شش ماه اول سال متولد می‌شوند، در مدت ١٠٠ تا ١۵٠ روز پروار شده و به عنوان گوشت مصرفی مردم وارد بازار می‌شوند.

صدر دادرس گفت: قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم گوشت گوسفند زنده با توجه به قیمت یونجه، علوفه و نهاده‌های دامی، بین ٩٠ تا ١٠٠ هزار تومان است اما قیمت خرید هر کیلوگرم گوسفند زنده از دامداران بین ٣۵ تا ۴٣ هزار تومان است.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان در این حوزه اضافه کرد: افرادی که از بیرون و درون بخش کشاورزی بدون توجه به اتفاقات، واقعیات و الزامات بخش کشاورزی و به خصوص دامپروری تصمیم گیری کرده و همه چیز را بر هم زده‌اند مسلماً باید امروز پاسخگو باشند.

دادرس با بیان اینکه هر سال ٣٠ درصد از کل جمعیت دام سبک کشور وارد بازار مصرف می‌شد، گفت: امسال به دلیل نبود علوفه، دامداران دام‌ها را برای پروار شدن نگه نداشتند و بره‌های لاغر را که به وزن مناسب نرسیده بودند، کشتار و وارد بازار مصرف کردند بنابراین در شش ماهه دوم سال هم با کمبود شدید دام و گوشت مواجه خواهیم بود و هم قیمت گوشت بسیار بالا می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر