ایران، مرزبانان افغانستانی را به این کشور بازگرداند

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: تعدادی از مرزبانان و کارمندان گمرک افغانستان که در پی ناامنی‌های اخیر در کشورشان وارد ایران شده بودند به کشورشان بازگردانده شدند.

به گزارش مملکت آنلاین، سردار سرتیپ دوم مهدی حاجیان گفت: در پی ناامنی‌ها در کشور افغانستان، تعدادی از نیرو‌های مسلح مرزبانی و همچنین کارمندان گمرک این کشور برای حفاظت از جان خود به نیرو‌های مرزبانی نیروی انتظامی در مرز مراجعه کردند و درخواست ورود به خاک کشورمان را داشتند که بر اساس موازین اسلامی و حسن همجواری و مقررات و معاهدات بین المللی به این افراد اجازه ورود و اسکان در کشور داده شد و تکریم هم شدند.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: بر اساس درخواست رسمی دولت افغانستان، به مقامات ذیصلاح کشورمان که درخواست عودت نیروهایشان را داشتند، با درخواست آن‌ها موافقت شد و این نیرو‌ها با پرواز به افغانستان عودت داده شدند.
حاجیان افزود: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران اشراف کامل و تسلط اطلاعاتی خوبی به اتفاق همه نیرو‌های مسلح کشورمان در مرز‌ها دارد و هیچ ناامنی در مرز‌های کشورمان ایجاد نشده و حفاظت از تمامیت ارضی کشور با اقتدار کامل توسط نیرو‌های مسلح برقرار است و هر گونه تحرکی در مرزهایمان به دقت رصد می‌شود.
 
انتهای پیام/

ارسال نظر