اظهار نظر کمیته فنی کوهنوردی درباره به کما رفتن کودک سنگنورد

عدم رعایت استاندارد های لازم کودک ٨ ساله اصفهانی را به کما برد

کمیته فنی هیات مسابقات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان در رابطه با سقوط سنگنورد نونهال اظهار نظر کرد.

عدم رعایت استاندارد های لازم کودک ٨ ساله اصفهانی را به کما برد

آرمان غیاثی کودک هشت ساله در پی سقوط هنگام مسابقات سنگنوردی در اصفهان دچار صدمه شدید شده و اکنون در کماست.  در این رابطه کمیته فنی کوهنوردی تشکیل شد و  موراد مقدماتی آن را پشت سر گذاشت. نتیجه  مقدماتی این کمیته به شرح زیر است:

۱_ خطای انسانی در مرحله اول توسط حمایتی اتفاقی افتاده که در مورد نونهالان نفر دوم (سرداور) باید شخصا هارنس (صندلی فرود) با کنترل یا تفویض اختیار به داور مسیر می‌نمود تا موارد خطا و ایمنی را چک و کنترل نهایی می‌کرد و متاسفانه این مورد توسط سرداور صورت نپذیرفته است.

۲_ دیواره سالن برگزاری مسابقات سنگنوردی در حد استاندارد لازم برای انجام مسابقات نبوده و تشک‌های آن به تعداد کم و غیراستاندارد بوده است و درکل ایمنی مسیر صعود رعایت نشده است.

۳_ این مسابقات بدون هماهنگی و بدون اخذ مجوز از هیات استان‌ها برگزار شده است و سالن ورزشی ایثار فولادشهر بدون دریافت مجوز اقدام به برگزاری و در اختیار قرار دادن آن مکان ورزشی نموده است.

۴- عدم اطلاع‌رسانی از سوی برگزارکنندگان مسابقه در مورد حادثه به هیات استان، اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و فدارسیون کوهنوردی و تیم‌های ورزشی.

۵_ برگزارکنندگان مسابقات باشگاه اژکهن می‌باشد که دارای پروانه فعالیت رسمی از اداره کل ورزش جوانان استان اصفهان تا پایان تاریخ ۹۹.۱۱.۲۵ می‌باشد.

۶_ کادر فنی اجرای مسابقات دارای کارت مربیگری مرتبط با این رشته و دوره بازآموزی را سپری کرده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر