دکتر ابراهیم پوررمضان:

مناطق آزاد موثر در اشتغال‌زایی و ارزآوری

مسئول ستاد نخبگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آیت الله رئیسی گفت: پیشرفت مناطق آزاد و ویژه می‌تواند در حوزه اشتغال که از اساسی ترین مسائل کشور است، موثر باشد و همچنین ارزآوری ناشی از این اقدامات می تواند در سطح رفاه عمومی و رفع مشکلات کشور سهم ویژه ای داشته باشد.

مناطق آزاد موثر در اشتغال‌زایی و ارزآوری

به گزارش مملکت آنلاین، همایش فعالان، تجار و بازرگانان مناطق آزاد اقتصادی ایران در مقرّ کمیته تجار و بازرگانان حامی آیت الله رئیسی به ریاست ابراهیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در مجلس، در تاریخ ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

ابراهیم پور رمضان مسئول ستاد نخبگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آیت الله رئیسی در این همایش ضمن اشاره به مقطع حساس کنونی اظهار داشت: شرکت در انتخابات ۲۸ خردادماه می بایست اولویت اول همه‌‌ی علاقه‌مندان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باشد تا با رای حداکثری به آیت الله رئیسی، در آینده شاهد اجرای برنامه های هدفمند ایشان در مسیر بهبود اوضاع نابسامان کشور باشیم.

پوررمضان مطرح کرد: مسائل و مشکلات متعددی در مناطق آزاد وجود دارد که انباشتگی نیروی انسانی، عدم چابک‌سازی و عدم درآمدهای پایدار نمونه هایی از این معضلات است، که در دولت آقای رئیسی متولیان امر باید تلاش کنند، با ایجاد بستر های لازم برای تولید بیشتر و رقابتی کردن مناطق شرایط بازگشت مناطق آزاد به جایگاه اصلی خود را فراهم کنند.

معاون اسبق پشتیبانی، حقوقی و پارلمانی مناطق آزاد اقتصادی کشور اظهار داشت: با انتقال فناوری های پیشرفته و افزایش صادرات کالا و خدمات به این مناطق به محلی برای تامین منابع مالی از خارج جهت سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

پوررمضان با اشاره به اینکه دیپلماسی اقتصادی در مناطق آزاد یکی از اساسی ترین مطالبی ست که آیت الله رئیسی در برنامه های خود مطرح کرده است، افزود: کشور ما با وسعت وسیعی که دارد و با وجود مناطق آزاد در اکثر نقاط مرزی می‌تواند در حوزه دیپلماسی اقتصادی و عمومی و همچنین ارتباط نزدیک با همسایگان، از ظرفیت بالای همسایگان برای صادرات کالا، با مشارکت در امور تولیدی با کشور های همسایه در غالب مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توفیقات فراوانی را برای کشور به ارمغان آورد.

وی عنوان کرد: ایجاد شرایط ذکر شده می‌تواند در حوزه اشتغال که از اساسی ترین مسائل کشور است، موثر باشد و همچنین ارزآوری ناشی از این اقدامات می تواند در سطح رفاه عمومی و رفع مشکلات کشور سهم ویژه ای داشته باشد و منجر به توسعه اقتصادی کشور شود که این مهم میسر نخواهد شد مگر با استقرار نیروهای کارآمد، متخصص و جهادی.

انتهای پیام/

ارسال نظر