چهره‌های شاخص روز پایانی ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری / از لاریجانی و پزشکیان تا آخوندی و هاشمی

روز پایانی ثبت نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری با حضور چهره های شاخصی همراه بود.

چهره‌های شاخص روز پایانی ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری / از لاریجانی و پزشکیان تا آخوندی و هاشمی

به گزارش مملکت آنلاین، روز پایانی ثبت نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است.

بعد از ثبت‌نام، بیش از سیصد کاندیدا، همگان منتظر داوطلبین اصلی رقابت سیزدهم هستند تا تنور رقابت‌ها را گرم کنند.

لاریجانی آمد

علی لاریجانی رییس سابق مجلس شورای اسلامی و مشاور رهبر انقلاب اسلامی نخستین چهره شاخص ثبت نامی امروز بود.

photo_2021-05-15_09-26-12

لاریجانی بعد از ثبت نام گفت: مسئله امروز ایران نه با اقدامات نمایشی پوپولیستی، نه با کلید جادویی و نه با سوپرمن بازی قابل حل است!
وی افزود: عده‌ای با صدای بلند، اداره‌ی کشور را از مسیر عقلانیت خارج و همبستگی ملت را مخدوش کردند و عده‌ای اداره کشور را از مسیر حکمت و عقل خارج کردند و با سوار شدن به موج احساسات و پناه بردن به مسیرهای انحرافی و یا فراموشی آرمانهای امام، هزینه های گزافی برای زندگی مردم ایجاد کردند، و با صدای بلند، همبستگی ملت را مخدوش نمودند.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: عده‌ای فقط دنبال تجزیه مردم هستند. این نهایت بی هنری است. هنر آنست که گامها در طریق وحدت بیشتر، و تحمل و مدارا در جهت ایجاد اراده قوی تر ملی برای حل مسایل کشور باشد. لذا یک مسئله مهم، ایجاد وفاق و وحدت و همبستگی ملی در کشور است که در نبود آن، توسعه فراهم نمی شود، ثبات و آرامش برای زندگی مردم ایجاد نمی گردد.
لاریجانی گفت: ملت به افراد رای می دهند که همین مشکلات نظیر مسایل پیچیده بین المللی را حل کنند نه آنکه درباره آن روضه خوانی سیاسی راه بیاندازند و نه اینکه با طرح مسایل فرعی و افزایش مشکلات ملت، نردبانی برای هوس های سیاسی–پوپولیستی خود تدارک نمایند. ضمنا، صحنه بین المللی با شعارهای تند غریزی آرام نمی گیرد.
لاریجانی خاطرنشان کرد: هنر مدیریت صحنه بین المللی و انقلابی عمل کردن در این مقطع آنست که وجوه بلوکه شده ملت ایران را از دست کشورهای دیگر در بیاوریم، نه اینکه در داخل عده ای شعار بدهند و ما نفت را با زحمت زیاد بفروشیم، ولی پول آن در حسابهای خارجی بلوکه شود.
وی ادامه داد: با بی ارادگی در حل مشکلات کشور و توهمات نابجا، نمی توان آرامش مورد نیاز توسعه اقتصادی کشور را در صحنه بین المللی تدارک نمود.
وی اظهارکرد: من به کسانیکه فکر می کنند با شعار، مسایل اقتصادی مردم حل می شود عرض می کنم بجای متخصص بازی در دور زدن تحریمها، قدری از وقت خود را صرف فراهم نمودن شرایط آرام برای زندگی مردم بکنند که بتوانند برای زندگی خود و فرزندانشان برنامه ریزی کنند.
لاریجانی گفت: کسی که وعده بهشت در این شرایط پیچیده کشور می دهد خلاف می گوید. باید اول آتش جهنم اختلاف و لجبازی و افراطی گری و کارنابلدی را خاموش کرد.
کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد:  برای اقتصادی پویا و زندگی قابل پیش‌بینی باید سرنوشت ملت را به جوانان کاربلد سپرد و باید سرنوشت ملت و آرامش زندگی مردم را به جوانان کاربلد سپرد. اینان، همت بلند و انگیزه های قوی دارند. وقتی جهان زیر آهنگ و فرهنگ ما قرار می گیرد که اقتصادی پویا و زندگی ای قابل پیش بینی برای مردم فراهم شود.
لاریجانی گفت: تعامل هوشمندانه با غرب، همکاری سازنده و پویا با شرق و هماهنگی برادرانه با همسایگان و حل مشکلات کشور با هوسهای پوپولیستی و نردبان سازی از محرومیت ملت حل نمی شود، بلکه کشور برای تحققِ پیشرفتِ اقتصادیِ شتابان و مردمی، به همبستگی ملی در داخل، تعامل هوشمندانه با غرب، همکاری سازنده و پویا با شرق، و هماهنگی برادرانه با همسایگان نیاز دارد و این امر احتیاج به علم و دانش و تجربه دارد.

پزشکیان هم آمد

مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت اصلاحات و نایب رییس مجلس سابق مجلس هم ثبت نام کرد.
پزشکیان به همراه دخترش به ستاد انتخابات آمده بود.

پزشکیان گفت: من کاندیدای پوشش جهانگیری نیستم و با قدرت در صحنه خواهم بود. اما اگر در جبهه اصلاحات _آن هم اصلاحات به معنای وحدت، همصدایی و همدلی_، نیروهایی که هستند به صحنه بیایند، در نهایت آن نظر مردم است که تعیین‌کننده است.
وی افزود: اگر اقبال به فردی بیشتر از نفر دیگری باشد، باید به نفع آنکه رایش بیشتر است کنار رفت.

هاشمی ثبت نام کرد

محسن هاشمی کاندیدای دیگری بود که برای انتخابات نام نویسی کرد.
هاشمی گفت: من با جهانگیری رایزنی کردم، وی بیشترین رای را در جبهه اصلاحات آورد، تجربه زیادی دارند و مشورت کردم ثبت نام بکنم یا خیر که ایشان گفتند ثبت کنید و به نظر شورای نگهبان تمکین می کنم، البته اجبار هم هست باید تمکین کرد!

وزیر سابق راه هم ورود کرد

عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

photo_2021-05-15_09-42-13

فیروزآبادی هم آمد

فیروزآبادی داوطلب ریاست‌جمهوری شد.
سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شد.

تا این لحظه خبری از حضور حجت الاسلام رئیسی، جلیلی و قالیباف از چهره های شاخص نزدیک به جریان اصولگرایی و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و چهره شاخص جریان اصلاح طلبی نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر