آمار ترخیص اقلام دارویی و تجهیزات مرتبط با کرونا از گمرک / بیش از ۱۵۰۰ تن اقلام و تجهیزات و ده مرحله واکسن کرونا

از اسفندماه سال ۱۳۹۸،بالغ بر ۱۰۸ هزار و ۳۵ پالت اقلام دارویی و تجهیزات مقابله با کرونا از گمرک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی ترخیص شده است.

آمار ترخیص اقلام دارویی و تجهیزات مرتبط با کرونا از گمرک / بیش از ۱۵۰۰ تن اقلام و تجهیزات و ده مرحله واکسن کرونا

به گزارش مملکت آنلاین، صفاری طاهری مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی در این خصوص گفت: از این میزان ۵۶۰ پالت به وزن ۱۳ هزار و ۸۳۵ کیلوگرم قرص و داروی مقابله با کرونا، ۲۰ هزار و ۲۳۷ پالت به وزن ۵۹۴ هزار و ۸۱ کیلوگرم تجهیزات پزشکی شامل دستگاه ونتیلاتور، کیت آزمایشگاهی، دستگاه های خط تولید ماسک و ۷۵ هزار و ۲۳۳ پالت به وزن ۸۲۷ هزار و ۸۷۶ کیلوگرم شامل ماسک، گان و شیلد، دستگاه تب سنج و عینک بوده است .

وی اضافه کرد: همچنین،  طی ماه های اخیر واکسن کرونا، مواد اولیه و قطعات دستگاه خط تولید آن طی چند مرحله، به صورت حمل یکسره ، در کمترین زمان ممکن  از گمرک فرودگاه امام ترخیص شده است که از جمله آن،  ۷۲۰ هزار دوز واکسن روسی اسپوتنیک در ۷ مرحله، دو محموله ۶۵۰ هزار دوزی واکسن چینی، ۱۲۵ هزار دوز واکسن هندی، ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن کواکس از کره جنوبی هستند.

مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی ادامه داد: همچنین، محموله بانک سلولی جهت تولید واکسن اسپوتنیک، مخزن با دمای منفی ۱۸۰ درجه جهت تولید مواد اولیه واکسن و ۳۲ پالت (۵۲ تن) اجزا و قطعات دستگاه خط تولید واکسن نیز طی این مدت ترخیص شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر