توضیح اپلیکیشن ماسک درباره اعلام رنگ سیاه و تغییر آن در نقشه جدید

اپلیکیشن ماسک که هفته گذشته از سیاه شدن ۶٣ شهرستان خبر داده بود و سپس آن را تغییر داد، در این خصوص توضیح داد.

توضیح اپلیکیشن ماسک درباره اعلام رنگ سیاه و تغییر آن در نقشه جدید

به گزارش مملکت آنلاین، اپلیکیشن ماسک که هفته گذشته از سیاه شدن رنگ کرونایی ۶٣ شهرستان کشور خبر داده بود و پس از تکذیب سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، رنگ‌بندی نقشه را به حالت قبل برگرداند، در این خصوص توضیح داد.

اپلیکیشن ماسک در کانال خود نوشت:

روز پنجشنبه شاخص ریسک در برخی شهر‌ها به ۲۸ رسیده بود، در حالی که حد آستانه اعلام وضعیت قرمز در یک شهر ۴ است. از آنجا که می‌خواستیم به مردم و مسوولان هشدار دهیم که وضعیت در بعضی نقاط چقدر وخیم است تصمیم گرفتیم شهر‌هایی که شاخص بالای ۸ دارند را قرمز تیره و بالای ۱۲ را سیاه کنیم. صرفا یک پیش نمایش از نقشه در کانال تلگرام ماسک منتشر کردیم و منتظر تایید وزارت بهداشت ماندیم.

اما از آنجا که در مصوبه ستاد ملی کرونا فقط وضعیت‌های آبی، زرد، نارنجی و قرمز پیش‌بینی شده و مقرراتی برای رنگ‌های دیگر وجود نداشت، افزودن رنگ‌های جدید عملا باعث سردرگمی اصناف می‌شد بنابراین این پیشنهاد تیم ماسک به تایید نرسید و همچنان نقشه ۲۳ فروردین بدون تغییر در ماسک نمایش داده می‌شود.

آنچه اهمیت دارد آن است که روند افرایش بستری در موج چهارم بسیار سهمگین‌تر از موج‌های قبلی است. کماکان از مسوولان ستاد ملی کرونا مصرانه درخواست می‌کنیم هرچه سریعتر وضعیت تعطیلی سراسری و منع تردد اعمال کنند؛ در غیر این‌صورت روزبه‌روز بر تعداد قربانیان موج چهارم افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر