تولید انبوه واکسن کووبرکت، اردیبهشت آغاز می‌شود

مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا: تولید انبوه واکسن کووبرکت از اردیبهشت شروع می شود.

به گزارش مملکت آنلاین، مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت و گو با شبکه خبر گفت: پیشرفت‌های واکسن کوو ایران یا برکت نسبت به سایر واکسن‌ها در کشور بیشتر است و فاز یک آن به اتمام رسیده است و در فاز دوم و سوم قراردارند.

وی گفت: در فاز دوم، این واکسن به ۸۵ نفر تزریق شد که مشکلی در این رابطه پیش نیامد و احتمال دارد فاز سوم در ادامه فاز دوم انجام شود.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: زیر ساخت برای تولید ۳ میلیون دُز واکسن در ماه پیش بینی شده است و پیش بینی می‌شود از اردیبهشت ماه تولید آن شروع شود و در انبار‌ها ذخیره شود تا بعد از نتایج فاز سوم، که اگر موفقیت آمیز باشد تزریق آن آزاد شود.

قانعی گفت: ۹۵ درصد خط تولید انبوه آماده است.

وی درباره واکسن اسپوتنیک هم گفت: تا سه ماه آینده با روسیه برای ساخت واکسن در ایران، قرارداد می‌بندیم.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میهمان دیگر برنامه در ارتباط تصویری گفت: هر واکسن کرونا از هر مسیری که وارد کشور شود، توسط وزارت بهداشت خریداری شده و برای تلقیح در اختیار شبکه بهداشت قرار می‌گیرد و تا رسیدن به واکسیناسیون جمعیت هدف، انجام واکسیناسیون رایگان خواهد بود.

کیانوش جهانپور گفت: تاکنون ۳ فراخوان برای شرکت‌های خصوصی و غیردولتی برای واردات واکسن کرونا صادر شده که اگر توان خرید واکسن دارند، اسناد و مدارک خود را ارسال کنند.

وی گفت: معاملات واکسن در این بازه زمانی معمولا از دولت به دولت صورت می‌گیرد. هر واکسنی که وارد کشور شود، توسط وزارت بهداشت و هیئت امنای ارزی خریداری شده و در اختیار شبکه بهداشت برای تلقیح قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با عدم تناسب عرضه و تقاضا واکسن‌های کرونا مواجه و کمبود مواد اولیه مواجه هستیم که منجر به کندی فرآیند تولید شده است. در حال حاضر در مورد برخی واکسن‌ها چند روز و برخی چند هفته تاخیر ورود مواجه هستیم. در یک مورد نیز به دلیل نیاز داخلی یک کشور، دادستانی آن کشور مانع ورود محموله خریداری شده ما شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر