۱۲۰۰ پایگاه هلال احمر در ایام نوروز فعالند

رئیس جمعیت هلال احمر از افزایش پایگاه‌های ثابت و سیار این جمعیت به ۱۲۰۰ پست و پایگاه برای خدمت رسانی به هموطنان در ایام نوروز خبر داد.

۱۲۰۰ پایگاه هلال احمر در ایام نوروز فعالند

به گزارش مملکت آنلاین، کریم همتی در گفت و گو با خبر سیما گفت: امسال بحث راهنمای مسافران نوروزی را نداریم، اما تمهیداتی در برخی از استان‌های کشور که تردد در آن‌ها ممنوع نیست در نظر گرفته شده است، از جمله افزایش پست‌های موقت و تداوم استقرار پایگاه‌ها و پست‌های فعال در طرح زمستانی که تعداد آن‌ها به بیش از ۱۲۰۰ پایگاه و پست می‌رسد.
وی با بیان اینکه ماموریت جمعیت هلال احمر در سال جدید، کنترل بهداشتی مسافران در مبادی مرزی رسمی فعال کشور (زمینی، هوایی، دریایی و ریلی) است؛ گفت: از حدود ۱۰۰ مرز مجاز کشور، ۳۲ مرز رسمی در اختیار جمعیت هلال احمر است تا افرادی را که قصد ورود به کشور دارند کنترل و برای اخذ تست سریع و شناسایی بیماران مبتلا به کرونا اقدام کنیم.

همتی با اشاره به اینکه این طرح یک طرح گسترده‌ای است و تقریبا بخش زیادی از نیرو‌های جمعیت در این طرح به فعالیت خواهند پرداخت، اظهار کرد: در جلسه‌ای مشترک با نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، وزارت راه وشهرسازی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در وزارت کشور آخرین هماهنگی‌ها انجام شد تا همه این دستگاه‌ها با یکدیگر در این طرح مشارکت کنند.
وی افزود: از چند روز گذشته ۷ مرز کشور فعالیت خود را شروع کرده‌اند و جمععیت هلال احمر هم نسبت به دایر کردن آزمایشگاه‌ها برای انجام تست سریع کرونا نیز اقدام کرده است؛ روزانه بیش از ۸ هزار مسافر در این مرز‌ها غربالگری می‌شوند و اگر نتیجه تست آن‌ها مثبت باشد به نقاهتگاه‌ها و هتل‌های در نظر گرفته شده، منتقل می‌شوند.
رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: وزارت کشور هم استانداران را هم مکلف کرد در اجرای این طرح همکاری کنند، خوشبختانه همکاری نزدیکی میان دانشگاه‌های علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر وجود دارد، اما ورود استانداران به اجرای این طرح بیشتر خواهد شد، ما هم پیش بینی می‌کنیم که بخشی از نیرو‌های جمعیت در این حوزه مشغول خدمت شوند.
همتی خاطرنشان کرد: با توجه به بحث بارندگی‌های بهار و احتمال وقوع سیل، آمادگی هلال احمر برای حوادث احتمالی تقویت شده است و بیش از ۳۸۰۰ خودرو، ۱۹ بالگرد، نیرو‌های عملیاتی، تیم‌های ویژه و سگ‌های زنده یاب جمعیت هلال احمر در حالت آماده باش هستند تا در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای همزمان با اجرای طرح کنترل مبادی ورودی کشور وارد عملیات شوند.
وی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر امسال در صورت وقوع بحران آمادگی بیشتری خواهد داشت، گفت: از همه هموطنانی که در نقاط مرزی و سایر شهر‌های کشور حضور دارند می‌خواهیم همکاری بیشتری را با هلال احمر داشته باشند تا بتوانیم با کمترین آمار مبتلایان به کرونا به استقبال بهار برویم و آرزو می‌کنیم اتفاق‌های سال‌های گذشته همچون سیل و زلزله هم امسال رخ ندهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر