امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۹ هزار هموطن در برف و کولاک

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۱۸ هزار و ۷۶۶ نفر از هموطنان در حوادث و سوانح جوی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۹ هزار هموطن در برف و کولاک

به گزارش مملکت آنلاین، مهدی ولی پور با اشاره به گزارش خدمات امداد و نجات در حوادث جوی از ۲۱ تا ۲۴ اسفند تا ساعت ۸ صبح، گفت: ۲۲استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، فارس، قم، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد متاثر از حوادث جوی بوده است.

وی با اشاره به اینکه امدادگران و نجاتگران هلال احمر به هموطنان در ١٠١محور کوهستانی و ٨ شهر امدادرسانی کرده اند، افزود: ۱۸ هزارو ۷۶۶ نفر از خدمات امداد و نجات هلال احمر برخوردار و از این تعداد ۵۷۳۳ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر ۸۹ نفر به مناطق امن منتقل شده‌اند، تاکید کرد: ۲۲ نفر هم که بر اثر حوادث جوی مصدوم شده بودند، توسط نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند. ۳۴ واحد مسکونی هم از آب تخلیه شد.

به گفته ولی پور، ۹۰۱ امدادگر و نجاتگر در قالب ۲۳۸ تیم عملیاتی ضمن امدادرسانی به هموطنان متاثر از حوادث جوی، ۱۳ هزار و ۵۹۸ تخته پتو، ۲۹۹۳بسته غذایی، ۲۶۶۳ قرص نان، ۴۲۶ بطری آب معدنی، ۲۹۳ قوطی کنسرو،۶۴ کیلوگرم خرما و ۱۱۷ بسته بیسکوییت هم میان متاثران توزیع کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر