بارش برف و باران در کشور از فردا

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی جدید از غرب و شمال‌غرب به کشور از آغاز بارش‌ برف و باران از فردا در نیمه غربی کشور خبر داد.

بارش برف و باران در کشور از فردا

به گزارش مملکت آنلاین، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز ۲۰ اسفند در نوار شمالی کشور و از بعدازظهر در بخش‌هایی از غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارش خفیف رخ می‌دهد، گفت: سامانه بارشی از اوایل وقت فردا از سمت شمال‌غرب وارد کشور می‌شود که سبب بارش برف و باران در مناطقی از غرب و شمال‌غرب کشور خواهد شد و در بعدازظهر پنجشنبه، شدت بیشتری خواهد داشت.

رفیعی ادامه داد: بارش‌ها علاوه بر غرب و شما‌ل‌غرب، بتدریج بخش‌هایی از دامنه‌های البرز، سواحل خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و همچنین بخش‌های مرکزی کشور را دربرمی‌گیرد که بارش‌ها گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف خواهد بود. روز جمعه هم بر شدت بارش‌ها و هم بر گستره فعالیت سامانه افزوده می‌شود و برای روز جمعه به جز جنوب‌شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور، سایر مناطق، بارش خواهند داشت.

به گفته وی، از بعدازظهر شنبه از میزان شدت بارش‌ها در مناطق غربی کشور کم می‌شود و فعالیت این سامانه بارشی به سواحل خزر، بخش‌هایی از شمال‌شرق و شرق کشور محدود می‌شود و اواخر وقت شنبه این سامانه بارشی کشور را ترک می‌کند. روز یکشنبه برای بیشتر مناطق کشور با توجه به خروج این سامانه، جوی پایدار و آسمانی صاف را خواهیم داشت و مناطق غرب و شمال‌غرب کشور، وزش باد شدید را دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: طی روز جمعه، سرعت وزش باد، افزایش پیدا می‌کند و سبب خیزش گردوخاک در مناطق مستعد و همچنین کولاک برف و در ارتفاعات سبب کاهش دید افقی خواهد شد. روز شنبه مناطقی از جنوب کشور و همینطور نیمه شرقی افزایش سرعت وزش باد همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را خواهند داشت.

رفیعی افزود: از پنجشنبه تا شنبه برای بیشتر مناطق کشور، کاهش محسوس دما پیش‌بینی شده است. از بعدازظهر یکشنبه مجددا روند افزایش دما را انتظار داریم. دریای‌خزر از بعدازظهر پنجشنبه تا اوایل وقت شنبه مواج و متلاطم است. آب‌های خلیج‌فارس، دریای‌عمان و تنگه‌هرمز، طی سه روز آینده مواج و متلاطم است.

وی گفت: تهران نیز امروز آسمانی نیمه‌ابری تا تمام ابری همراه با وزش باد، خواهد داشت که در برخی از ساعت‌ها وزش باد در پایتخت شدت می‌گیرد. حداکثر دما در تهران امروز ۱۷ درجه بالای صفر و حداقل دما فردا صبح به ۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر