اورژانس کسب و کار افتتاح شد

نخستین مرکز مدیریت اورژانس کسب و کار کشور در دانشگاه علم و فرهنگ افتتاح شد.

اورژانس کسب و کار افتتاح شد

به گزارش مملکت آنلاین، محمد شریعتمداری در مراسم رونمایی از این مرکز با ابراز خرسندی از رونمایی این کار نو و با ارزش اظهارکرد: جلوگیری از ریزش نزدیک به  ۳۰۰ هزار نیروی انسانی موجود، جهاد بزرگی است و امروز این کار از دست جوانان فرهیخته و اندیشمند کشور برمی آید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گزارش اورژانس کسب و کار قابلیت ارائه در دولت را دارد، بنابراین باید ارتباط تنگاتنگی بین اورژانس کسب و کار و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به وجود بیاید تا این مجموعه به رسمیت شناخته شود.
شریعتمداری تصریح کرد: واحدهای تولیدی همانند یک موجود زنده طول عمر مشخصی دارند و باید خود را  متناسب با زمان تغییر دهند .
وی ادامه داد: همواره یکی از نواقص کار این است که با معضلات کسب و کارها دیر آشنا می شویم، بنابراین مجموعه کسب و کارها چاره جویی های متنوع نیاز دارند .
شریعتمداری اطلاع سریع از نواقص موجود را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: واحدهای تولیدی باید محلی برای دریافت کمک داشته باشند تا  با مراجعه به آنجا مشکل شان حل شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز خرسندی از این که این فکر و ایده در شورای عالی اشتغال به وجود آمد، تاکید کرد: مرکز اورژانس کسب و کار با همکاری جهاد دانشگاهی در دانشگاه علم و فرهنگ به مثابه یک دستاورد ارزشمند افتتاح شد؛ حالا وظیفه ما این است که از این نهال نوپا حمایت و صیانت کنیم.
شریعتمداری با تاکید بر این که باید همکاری تنگاتنگی برای حفاظت از این مرکز انجام شود خاطرنشان کرد: جدا از تامین منابع باید هدف این باشد که این مجموعه موثر عمل کند و برای جامعه مخاطب خود که واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان هستند مفید واقع شود.
وزیر تعاون ،کار  و رفاه اجتماعی با بیان این که جهاد دانشگاهی شجره طیبه ای است که در هر گوشه ای از فعالیت های علمی کشور کارهای بزرگی انجام داده است، اظهار کرد: ما نیز تلاش کردیم در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این ظرفیت استفاده کنیم اما باید تعاملات خود را افزایش دهیم.
شریعتمداری در ادامه با اشاره به این که حوزه کسب و کار به ایده پردازی نیاز دارد، خاطرنشان کرد:  باید تلاش کنیم بدون خفت و با رعایت عزت تحریم را از میان برداریم و تمام این کارها به کارشناسی و برنامه ریزی نیاز دارد که از نسل جوان کشور برمی‌آید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد:  باید در شرایط تحریم با عزت کار کنیم تا بتوانیم برای تسهیل اشتغال و کسب و کار مردم خدمتی انجام دهیم.
اورژانس کسب و کار بخشی از ساز و کار مرکز فرماندهی و کنترل سیاست ها و برنامه های اشتغال کشور بوده که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (دبیرخانه شورایعالی اشتغال) مستقر شده و در راستای برنامه حفظ، تثبیت و صیانت از اشتغال نیروی کار کشور تنظیم شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر