نرخ تعرفه اینترنت پیام‌رسان‌های داخلی کاهش پیدا کرد

نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند که نرخ تعرفه اینترنت برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی ۲۰ درصد تعرفه‌ پیام‌رسان‌های خارجی تعیین شود.

نرخ تعرفه اینترنت پیام‌رسان‌های داخلی کاهش پیدا کرد

به گزارش مملکت آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت دوم امروز (شنبه) ‌در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، الحاق یک ردیف به بند الحاقی (۲) تبصره ۱۸ ماده واحده این لایحه تصویب کردند.

در ردیف الحاقی به بند مذکور آمده که دولت مکلف است نرخ تعرفه اینترنت را برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی ۲۰ درصد نرخ تعرفه های پیام‌رسان‌های خارجی تعیین و وصول کند.

جعفر قادری که این پیشنهاد را داد، گفت: برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی نرخ تعرفه پیام‌رسان‌های یک پنجم پیام‌رسان‌های خارجی تعیین شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی افزود: متأسفانه دولت از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت لازم را  نکرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین ادامه داد: برای اینکه این امکان و فرصت برای میزان استفاده و استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی بیشتر شود و مردم استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی را ترجیح بدهند، باید این کاهش هزینه اتفاق بیفتد.

نمایندگان در نشست امروز همچنین با ردیف های ۱ و ۲ بند الحاقی ۲ تبصره ۸ موافقت کردند.

در این بند الحاقی آمده به منظور جمع آوری نقدینگی سرگردان مردمی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است نسبت به واگذاری مجوزها و معادن تعطیل در اختیار خود در قالب شرکت‌های سهامی عام  پروژه از طریق بازار سرمایه اقدام کند.

آئین‌نامه اجرایی این بند با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و  تایید شورای‌عالی بورس اجرایی می‌شود.

همچنین هرگونه نقل و انتقال دارایی به/ از شرکت‌های سهام عام پروژه ، صندوق های سرمایه گذاری غیر مستقیم و یا صندوق های  سرمایه گذاری اعم از پروژه ، زمین و ساختمان ، املاک و مستغلات از پرداخت مالیات نقل و انتقال معاف است.

انتهای پیام/

ارسال نظر