روزانه ۲۰۰ کامیون بار از گمرک دوغارون به سمت افغانستان عزیمت می‌کند

مدیرکل گمرک مرزی دوغارون گفت: هم اکنون روزانه افزون بر ۲۰۰ دستگاه کامیون حامل انواع بار از این گذرگاه رسمی به سمت کشور افغانستان صادرات می کنند و اولویت خروج کامیونها نیز با آن ناوگانی است که در هنگام آتش سوزی گمرک اسلام قلعه برای جلوگیری از سرایت آتش سوزی وارد جمهوری اسلامی ایران شدند.

روزانه ۲۰۰ کامیون بار از گمرک دوغارون به سمت افغانستان عزیمت می‌کند

به گزارش مملکت آنلاین، محمد کوه گرد افزود: انتقال کالاهای صادراتی به ویژه کالاهای فسادپذیر از جمله میوه و سبزیجات به افغانستان از این کانون اقتصادی که در پی آتش سوزی گمرک اسلام قلعه کشور افغانستان متوقف شده بود طی چند روز گذشته با حرکت کامیونها از سر گرفته شد.

وی ادامه داد: در پی آتش سوزی ۲۵ بهمن ماه گذشته و با توجه به خسارت وارده شده به برخی از تاسیسات و حوزه حمل و نقل گمرک اسلام قلعه افغانستان  در حال حاضر تجار و سرمایه گذاران افغانستانی برای ورود کالاهای خود از سمت مرز دوغارون به سمت کشور خود تا برقراری شرایط عادی رغبتی ندارند ولی تمامی خدمات و رویه های حوزه مبادلات کالا در گمرک مرزی دوغارون فراهم است.

 مدیرکل گمرک مرزی دوغارون گفت: گمرک مرزی دوغارون در جریان حادثه برای گمرک مرزی کشور همسایه  آسیب ندید اما به خاطر وضعیت بحرانی آن سوی مرز با هدف پیشگیری از هرگونه حادثه، فعالیتش در مدتی کوتاه در ماه جاری متوقف شده بود.

کوه گرد افزود: با از سرگیری محدود مراوده تجاری مرزی در دوغارون - اسلام قلعه با حرکت کامیونهای حامل کالاهای صادراتی فسادپذیر به مقصد افغانستان انتظار می رود با پیگیری جدی و مستمر بازرگانان افغان آسیبهای وارده به تاسیسات گمرک مرزی این کشور در مدت زمان کوتاهی جبران شود تا فعالیت تجارت مرزی به روال سابق خود بازگردد. 


انتهای پیام/

ارسال نظر