تاکنون سه مرحله، سود سهام عدالت به سهامداران پرداخت شده است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد در نشست خبری برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی: تاکنون در سه مرحله، ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت به سهامداران پرداخت شده است.

تاکنون سه مرحله، سود سهام عدالت به سهامداران پرداخت شده است

به گزارش مملکت آنلاین، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی در نشست خبری برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی با اشاره به پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت در سه مرحله به صورت سرجمع به دارندگان این سهام گفت: در خصوص ساماندهی دارندگان سهام عدالت و شرکت های سهام عدالت استانی، از سهامداران خواسته شد برای انتخاب روش مستقیم یا غیر مستقیم مدیریت سهام خود اقدام کنند که ۱۹ میلیون نفر شیوه مستقیم و ۳۰ میلیون نفر نیز شیوه غیر مستقیم را انتخاب کردند.

علی عسکری در این نشست که صبح امروز با حضور خبرنگاران رسانه ها برگزار شد افزود: در حالی که همه انتخاب کنندگان روش مستقیم مدیریت سهام عدالت در سامانه سجام ثبت نام کرده اند، تنها ۵۲ درصد انتخاب کنندگان روش غیر مستقیم، اقدام به این کار کرده اند.

وی در ادامه گفت: از آنجا که امکان گرد هم آوردن تمام انتخاب کنندگان روش غیر مستقیم در مدیریت سهام عدالت، برای انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت های استانی وجود نداشت، مقرر شد افراد ثبت نام کننده در سامانه سجام، اجازه رأی دادن بصورت الکترونیکی پیدا کنند.

 معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی  با اشاره به تلاش های انجام شده توسط سازمان های خصوصی سازی و بورس و اوراق بهادار در این زمینه اظهار داشت : در آینده ای نزدیک فعالیت همه شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت از طریق بورس قابل رصد خواهد بود .

وی افزود: انتخابات مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی مقارن با مبعث پیامبر اسلام (ص) در روز ۲۰ اسفند انجام خواهد شد و قبل از آن سهام داران فرصت دارند تا در سامانه سجام شرکت نمایند.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه گفت:  افرادی که خواهان نامزدی اعضای هیات مدیره این شرکت ها هستند جهت ثبت نام بر اساس چارچوب معرفی شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار با مراجعه به سایت ستان، فرم های مربوطه را پر کنند و سازمان بورس بر اساس شرایط تخصصی و عمومی و معیار های لازم برای اعضای هیات مدیره، صلاحیت این افراد را ارزیابی خواهد کرد . وی افزود: پس از تایید صلاحیت ، اطلاعات این افراد، چند روز قبل از روز انتخابات بر روی سامانه دیما جهت اطلاع عموم و سهام داران قرار خواهد گرفت. 

 وی اظهار داشت: تاکید ما این است که سهام داران برای رای دادن در مجمع و همچنین دریافت سود سهام عدالت حتما در زمان باقیمانده در سامانه سجام ثبت نام کنند.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن تاکید بر اهمیت  تخصص و توانمندی های فنی و صلاحیت علمی و تجربی اعضای هیات مدیره شرکتهای استانی سهام عدالت افزود: سهام داران در انتخاب اعضای هیات مدیره این شرکت ها دقت نمایند چرا که با انتخاب افراد متخصص در حوزه اقتصادی، مالی، فنی و کارآفرینان می توانیم شاهد رشد و توسعه این شرکت ها در آینده باشیم.

معاون وزیر اقتصاد افزود: تاکنون ۱۰۸۰ نفر جهت نامزدی در هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی ثبت نام کرده اند که صلاحیت آنها از لحاظ تخصصی و عمومی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار در حال بررسی است تا افراد ذی صلاح معرفی شوند و رای گیری با دقت و شفافیت بیشتری انجام شود.
 

عسکری در ادامه گفت: شرایط ثبت نام در سامانه سجام در استانهای کشور یکسان نبوده و در حال حاضر استان های کرمان، فارس و یزد بیشترین ثبت نام سهامداران در سامانه سجام را داشته اند و بیش از ۶۵ درصد از مشمولان ثبت نام کرده اند و تاکید ما برای استانهایی است که زیر ۶۰ و ۵۰ درصد سهام داران ثبت نام کرده اند تا روز انتخابات، سهام داران بیشتری در سامانه سجام ثبت نام کنند.

معاون وزیر اقتصاد افزود: با ثبت نام سهام داران در سامانه سجام و مشارکت در انتخابات مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی، مدیریت و نظارت این شرکت ها توسط خود مردم اداره خواهد شد و البته سازمان بورس نیز نظارت ذاتی خود را انجام خواهد داد و در کنار مردم خواهد بود.

وی در پایان این نشست در خصوص جاماندگان سهام عدالت نیز اظهار داشت: دولت تصمیمی برای ورود به موضوع جاماندگان سهام عدالت ندارد و هم اکنون همه اهتمام ما بر خدمت رسانی به دارندگان سهام عدالت،به منظور مدیریت آن است.

بنا براین گزارش، حسین فهیمی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه دیگر سخنران نشست امروز، اقدامات انجام شده در بازار سرمایه کشور در خصوص آزاد سازی سهام عدالت را تشریح کرد .
 فهیمی در این باره اظهار داشت : تا کنون طرحی به ابعاد عظیمی که امسال در بحث آزاد سازی سهام عدالت اتفاق افتاد، در تاریخ بازار سرمایه نداشته ایم. 
فهیمی گفت: این دارایی و سهام "واقعاً" از مالکیت دولت خارج، به بورس منتقل و در دوره کوتاهی عملیات رجیستری، اختصاص و در نهایت تملک مستقیم (یا غیر مستقیم) آنها برای مشمولین صورت گرفت.

وی افزود، همواره توصیه ما مبنی بر عدم فروش سهام عدالت توسط سهامداران بوده و اینکه فعلا این سهام را در سبد دارایی خود نگه دارند تا از منافع بلند مدت آن بهره مند شوند.

 محمد رضا معتمد عضو هیات مدیره و معاون رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز دیگر سخنران نشست امروز بود که به تبین ابعاد دیگری از آزاد سازی سهام عدالت بر  بازار سرمایه پرداخت.
وی در این زمینه گفت : از ۳۸۶ هزار میلیارد تومان سهام عدالت در اختیار شرکت های سرمایه گذاری استانی، کمترین میزان سرمایه با توجه به تعداد مشمولین استانها؛ معادل ۲۷۰۰ میلیارد تومان و بیشترین سهم ۳۶ هزار میلیارد تومان است.

وی در ادامه گفت سهام شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت در رتبه بندی، جزو شرکت های معتبر و بزرگ کشور محسوب می شوند.

وی افزود : در بحث آزاد سازی سهام عدالت از میان ۴۹ شرکت تخصیص داده شده به سهامداران، ۳۶ شرکت از پیش در بورس یا فرابورس پذیرش شده بودند و مابقی هم در قالب هلدینگ استانی سازماندهی شده اند.

معتمد در پایان از راه اندازی صندوق  بازار گردانی به منظور حمایت از سهامداران شرکت های استانی که  روش مدیریت غیر مستقیم را انتخاب کرده اند خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر