کاهش ارسال طرح‌های خارجی جشنواره خوارزمی به دلیل کرونا

دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی خوارزمی با تاکید بر اینکه جشنواره‌های جوان و بین المللی خوارزمی بعد از گذشت ۳۴ سال بانک اطلاعاتی ارزشمندی را در اختیار ما قرار داده که پایشگری و رصد نمودار توسعه علمی کشور را ممکن می‌کند، گفت: شیوع ویروس کرونا خوشبختانه تأثیری در کمیت و کیفیت طرح‌های داخلی نداشته است و فقط در بخش طرح‌های خارجی از نظر تعداد با کاهش طرح‌های دریافتی مواجه بودیم.

کاهش ارسال طرح‌های خارجی جشنواره خوارزمی به دلیل کرونا

به گزارش مملکت آنلاین، علی الیاسی، دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی خوارزمی در مراسم تقدیر از برگزیدگان بیست و دومین جشنواره جوان خوارزمی و سی و چهارمین جشنواره بین المللی خوارزمی که امروز طی مراسم آنلاین در وزارت علوم برگزار شد، با تاکید بر اینکه هر دو جشنواره‌ها رهیافت سنجیده‌ای برای شناسایی و قدردانی دانشمندان، پژوهشگران در دنیای پر متلاطم علمی به شمار می‌روند، اظهار کرد: این جشنواره با دانش و نوآوری‌های علمی خود دنیای پر تلاطم امروز را به سویی روشن‌تر و امن‌تر می‌برد.

وی افزود: جشنواره بین المللی خوارزمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۶۶ بنیان گذاشته شده که اکنون به عنوان با سابقه ترین جشنواره علمی جمهوری اسلامی ایران بیش از سه دهه افتخارآمیز از برگزاری مستمر و موفقیت آمیز آن می‌گذرد.

الیاسی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برای به ثمر رسیدن بسیاری از طرح‌های ارائه شده به این جشنواره بیش از یک نفر به عنوان مجری یا همکار فعالیت داشته که نامشان در فهرست همکاران هر طرح، جای دارد به راحتی می‌توان برآورد کرد که جامعه برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی اجتماعی چند هزار نفره است.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره‌ها بعد از گذشت ۳۴ سال بانک اطلاعاتی ارزشمندی را در اختیار ما قرار داده که پایشگری و رصد نمودار توسعه علمی کشور را ممکن می‌سازد، یادآور شد: اگر ظرفیت‌های قابل بهره برداری حضور بیش از ۲۰۰ دانشمند خارجی و ایرانی مقیم خارج از ۵۰ کشور جهان را به آن اضافه کنیم، می‌بینیم این دو جشنواره یک عملکرد سازمانی، یک سیاست وزارتخانه‌ای و یا صرفاً یک همایش بین المللی نخواهد بود.

دبیر جشنواره خوارزمی با اشاره به جشنواره جوان خوارزمی، خاطرنشان کرد: امسال ۲۷۶ طرح به این جشنواره ارسال و در نتیجه از سوی ۱۶ گروه تخصصی، ۱۵ طرح به هیئت داوران پیشنهاد شد؛ هیئت داوران که بالاترین رکن علمی و تخصصی جشنواره هستند، ۹ طرح را به عنوان برگزیده بیست و دومین جشنواره جوان خوارزمی انتخاب کردند.

الیاسی با اشاره به سی و چهارمین جشنواره بین المللی خوارزمی، ادامه داد: در این دوره از جشنواره ۲۰۲ طرح داخلی و ۴۷ طرح خارجی از ۳۶ کشور جهان برای حضور در این رقابت ثبت نام کردند.

وی افزود: نتیجه داوری ها در ۱۸ گروه تخصصی انتخاب ۱۷ طرح بود که در نهایت ۸ طرح داخلی، یک برگزیده ویژه و دو طرح خارجی از دانشمندان کشورهای سوئیس و چین انتخاب شدند. محدودیت های به وجود آمده به واسطه شیوع ویروس کرونا خوشبختانه تأثیری در کمیت و کیفیت طرح های داخلی نداشته است و فقط در بخش طرح های خارجی از نظر تعداد با کاهش طرح های دریافتی مواجه بودیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر