طرح انتقال آب خلیج فارس به خراسان رضوی هدیه ویژه دولت در دهه فجر به مشهد الرضا

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: نسل جوان ما در دوران جنگ با دستهای خالی با تمام توان از این سرزمین دفاع کردند و در جنگ اقتصادی امروز کسانی که مدافع کشورند فعالان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستند که باید زیر پای آنها فرش قرمز پهن کنیم و آنها را مورد حمایت جدی خود قرار دهیم.

طرح انتقال آب خلیج فارس به خراسان رضوی هدیه ویژه دولت در دهه فجر به مشهد الرضا

به گزارش مملکت آنلاین، علیرضا رزم حسینی در نشست مشترک با فعالان و تشکل‌های اقتصادی خراسان رضوی گفت: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در کشورمان مهیاست و ایران به عنوان یکی از کشورهای معدنی دنیا به شمار می آید که به ندرت منطقه‌ای در کشور وجود دارد که فاقد معدن باشد و به‌عبارتی ایران زون معدنی خاورمیانه است.

وی اضافه کرد: سرمایه انسانی عظیم و نیروی انسانی متبحر و متخصص که در کشورمان وجود دارد باید به سمت فعالیت در شرکت ها و مجموعه های توسعه گرا هدایت شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: همه کارگزاران خادم بخش خصوصی در حوزه تولید و اشتغالزایی هستند و انتظار می رود الگوی مردمی اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج در همه مناطق اجرا شود.

رزم حسینی گفت: باید توسعه سرمایه گذاری و هدایت آن به بخش های مولد کشور به گونه ای برنامه ریزی و عملیاتی شود که هیچ فردی از آحاد جامعه نیازمند دریافت یارانه نباشد و همچنان که آموزه دینی امامان و پیشوایان مذهبی ما است باید زمینه را برای خودکفایی و خوداتکایی مالی افراد جامعه فرآهم کنیم.

طرح انتقال آب خلیج فارس به خراسان رضوی هدیه ویژه دولت در دهه فجر به مشهد الرضا

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بحث های کارشناسی صورت گرفته برای ضرورت انتقال آب از خلیج فارس به واحدهای بزرگ معدنی و صنعتی مرکز و شرق کشور اعلام کرد: مرحله دوم انتقال آب از خلیج فارس به خراسان رضوی هدیه ویژه دولت به مشهد الرضا است که در مدت ۶۰ ماه اجرایی خواهد شد.

رزم حسینی تصریح کرد: این طرح در ادامه مرحله اول انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور آغاز شده است و از مسیر استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی عبور کرده و زمینه شکوفایی صنعتی و معدنی این مناطق و همچنین توسعه کشاورزی و اثرات مثبت زیست محیطی در این استان ها را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: قطعه نخست انتقال آب از تاسیسات آب شیرین کن گل گهر به طول ۳۰۵ کیلومتر بود که اخیراً مورد بهره‌برداری قرار گرفت، قطعه دوم انتقال از گل گهر به مس سرچشمه به طول ۱۵۰ کیلومتر و همچنین قطعه سوم انتقال از مس سرچشمه تا صنایع فولادی اردکان ۳۶۰ کیلومتر و انشعاب صنایع معدنی چادرملو ۱۵۰ کیلومتر خواهد بود و جمع هزینه در مرحله شیرین سازی و خط انتقال تا سیرجان، ۱۶۳۰۰ میلیارد تومان(ریالی و ارزی) است.

رزم حسینی اضافه کرد: عملیات اجرایی مرحله سوم طرح نیز همزمان با اجرایی شدن مرحله دوم برای انتقال آب به استان های یزد و اصفهان آغاز می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: اگر تجربه پیشینیان در ساخت قنوات در شهرهای مرکزی و جنوب شرق کشورمان امروز به عنوان یک میراث ماندگار در کشورمان موجود است؛ به اجرای این طرح نیز باید به عنوان یک پروژه ماندگار برای آیندگان و توسعه صنعتی و معدنی شرق کشور نگاه کنیم که از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

رزم حسینی با اشاره به عملیاتی شدن بخش اول این طرح در استان هرمزگان و ایجاد زیرساخت های لازم افزود: در حال حاضر این طرح از پیشرفت فیزیکی حدود ۳۵ درصدی برخوردار بوده و طبق زمانبندی انجام شده در طول ۶۰ ماه با امکان اشتغال زایی بیش از ۳۰ هزار نفر تکمیل خواهد شد.

وزیر صنعت معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حتماً حفظ اقتدار وزارت صمت در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی به عنوان مسئول تجارت خارجی، بازرگانی داخلی، بخش صنعت و تامین کننده کالاهای اساسی مورد نیاز کشور در اولویت قرار دارد و همین امر در مقابله با تحریم های ظالمانه و ایجاد شرایط پایدار در تامین و ارایه کالاها و خدمات موثر بوده است.

رزم حسینی گفت: صادرکنندگان کشور به عنوان مجاهدان اقتصادی فعالیت می‌کنند و مطمئناً به عنوان امین ما در حوزه تامین ارز در این مدت به اقتصاد کشور کمک نموده اند.

وی گفت: انتظار می رود روند تصمیم گیری ها در نوع اجرای تعهدات ارزی صادرکنندگان به گونه ای باشد که عزیزان صادر کننده مختار باشند بر اساس مصوبه ۱۷۷ اقتصادی دولت که مورد حمایت شخص آقای رئیس جمهور قرار گرفت، ارز خود را به دولت بفروشند و یا در خصوص واردات مواد اولیه تولید یا کالا به جای ارز اقدام نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر