طول آزادراه‌ها تا پایان دولت به ۳۳۰۰ کیلومتر خواهدرسید

وزیر راه و شهرسازی از رسیدن طول آزادراه‌های کشور تا پایان دولت دوازدهم به ۳۳۰۰ کیلومتر خبرداد.

طول آزادراه‌ها تا پایان دولت به ۳۳۰۰ کیلومتر خواهدرسید

به گزارش مملکت آنلاین، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در زمینه دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز در کشور به لطف خدا ۲۳۰ هزار کیلومتر راه آسفالته داریم که ۱۱۵ هزار کیلومتر از این راه که در حال تکمیل است راه های روستایی آسفالته هستند.

اسلامی یادآور شد: اول انقلاب رقم راه‌های آسفالته کشور ۳۰۰۰ کیلومتر بود که پیشرفت چشمگیری محسوب می‌شود. این اقدامات به منظور تحقق محرومیت‌زدایی و ایجاد عدالت و گسترش آن در کشور انجام شده و در حال انجام است.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: تعداد زیادی از مناطق کشور به دلیل پراکندگی جمعیت توسعه‌شان کامل نشده است که جزو الویت بوده  تا این مهم نیز تحقق یابد.

تمامی راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار آسفالته هستند

اسلامی تاکید کرد: در طی ۲ تا ۳ سال حضور در وزارت راه و شهرسازی تلاش شد تا راه های روستایی گسترش یافته تا جبران عقب‌ماندگی‌ها بشود. هم اکنون برنامه این است که تا ۱۵ هزار کیلومتر از راه های روستایی نیز آسفالته شوند که با انجام اینکار تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار آسفالته می شوند.

سترش آزادراه ها در طی ۴ دهه

عضو کابینه دولت دوازدهم توضیح داد: اول انقلاب تنها آزادراه فعال در کشور آزادراه تهران-کرج بود. اما  هم اکنون آزادراه های بی شماری در کشور ایجاد شده است و در حال حاضر طول آزادراه‌های کشور حدود ۲۸۶۰ کیلومتر بوده و در برنامه است تا پایان دولت دوازدهم ۵۰۰ کیلومتر دیگر افتتاح شود تا طول آزادراه ها به بیش از ۳۳۰۰ کیلومتر برسد. این کار با همکاری بخش خصوصی انجام می شود و لازم است بدانید که همین میزان در دست طراحی قرار دارد و برنامه ریزی انجام گرفته با مشارکت بخش خصوصی و دولتی به شکلی است که آزادراه‌ها را از مرز ۵۰۰۰ کیلومتر عبور دهیم.

وی افزود: در بحث بزرگراه‌ها نیز در بدو پیروزی انقلاب میزان آن صفر بود اما هم اکنون به عدد ۱۸۵۰۰ کیلومتر رسیده و اگر مانعی پیش نیاید با تکمیل اقدامات تا پایان سال آینده به ۲۲هزار کیلومتر خواهد رسید که این میزان شریان‌های اصلی و پرترافیک کشور هستند تا مردم از یک کریدور امن و ایمن برخوردار باشند.

اتصال ۵ استان دیگر به خط ریلی تا پایان سال آینده

وزیر راه و شهرسازی در ادامه این گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به خودکفایی حداکثر کشوری در حوزه ریلی اظهار داشت: در دولت دوازدهم ۵ استان به خطوط ریلی کشور متصل و قرار است ۵ استان دیگر هم تا پایان سال آینده متصل شوند. پروژه‌های بزرگی که امکان اتصال استان‌های مختلف کشور به ریل را فراهم کرده و خواهد کرد. اقداماتی که مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری و دولت است.

وی افزود: برای شخص آقای رئیس جمهور حوزه ریلی از اهمیت بالایی برخوردار است و بر روی محقق شدن پروژه‌های مربوط به آن اهتمام ویژه‌ای دارند. به همین خاطر در هفته طی یک یا دو بار با توجه به پیگیری‌های ایشان گزارش‌های مربوطه با تاکیدی که دارند به شخص آقای رئیس جمهور ارائه می‌شود.  

وی ادامه داد: یکی از گام‌های موثر دیگر در حوزه ریلی قطار پرسرعت است. این نخستین پروژه در حال کار است تا بتوانیم با راه‌اندازی آن که می‌تواند ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد را به مردم هدیه کنیم. این کار بسیار بزرگ و ماندگاری است که می‌تواند یکی از جلوه‌های پیشرفت ایران برای بهره‌برداری مردم عزیز کشورمان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر