بالگرد ملی صبا ۲۴۸ پاسخگوی نیاز کشور است

امیر سرتیپ دوم مجتبی روحانی گفت: بالگرد ملی صبا ۲۴۸ از پر مصرف ترین نوع بالگرد و پاسخگوی نیاز کشور است.

بالگرد ملی صبا ۲۴۸ پاسخگوی نیاز کشور است

به گزارش مملکت آنلاین، تفاهم نامه شورای راهبری تولید انبوه بالگرد بومی صبا ۲۴۸، با حضور رییس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و مسئولان مربوطه امضا شد.

امیر سرتیپ دوم روحانی مدیر عامل شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک سالروز تاسیس شرکت پنها گفت: بالگرد ایرانی و صد در صد بومی صبا ۲۴۸ که برای طراحی و ساخت آن حدود یک دهه زمان صرف شده است ، پیشرفته و مجهز به جدیدترین سیستم های روز دنیا بوده و قابلیت پرواز در شرایط سخت و دشوار آب و هوایی را دارد.

امیر سرتیپ دوم مجتبی روحانی در حاشیه امضا میثاق نامه همکاری ساخت و تولید این بالگرد با تاکید بر اینکه بالگرد صبا ۲۴۸ تمامی تست های پروازی خود را به خوبی به انجام رسانده ، گفت: بالگرد تولید شده از پر مصرف ترین نوع و پاسخگوی نیاز کشور است.

وی گفت: شرکت پنها با حدود نیم قرن تجربه دارای متخصصان جوان و با استعدادی است که می توانند پاسخگوی نیازهای کشور در این زمینه باشند.

وی با بیان اینکه بالگرد صبا ۲۴۸ ایرانی از توان و قدرت خاصی برای انجام هرگونه عملیات امدادی و غیره برخوردار است، گفت: براساس تقاضای موجود در آینده نزدیک شاهد استفاده این بالگرد در نیروهای مسلح، امداد، اورژانس و ... خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران در پایان تصریح کرد: بی شک موفقیت در این طرح ملی نیازمند همدلی، مساعدت، مشارکت و حمایت همه جانبه تصمیم گیران و نهاد های حاکمیتی درایجاد بستر مناسب است که با مدد و عنایت الهی حاصل می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر