هیچ شهر قرمز کرونایی در سطح کشور نداریم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر هیچ شهر قرمزی در سطح کشور نداریم، درخصوص افزایش میزان بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ در برخی شهرها، هشدار داد.

هیچ شهر قرمز کرونایی در سطح کشور نداریم

به گزارش مملکت آنلاین، علیرضا رییسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، در گفت و گوی زنده با رسانه‌ها و مردم، ضمن قدردانی از مردمی که در رعایت پروتکل های بهداشتی همراهی و همکاری داشتند، درخصوص جدیدترین وضعیت بیماری کرونا در کشور گفت: ماحصل رعایت پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی باعث شده که در مقایسه با کشورهای دیگر وضعیت بهتری داشته باشیم.

وی افزود: کشور انگلیس مرز ۱۸۰۰ مرگ روزانه را گذراند، آلمان بالای ۱۰۰۰ مرگ و آمریکا نیز مرگ بالاتر از ۴ هزار نفر در روز را تجربه کردند. اما در کشور ما خوشبختانه وضعیت به گونه‌‌ای است که با رعایت پروتکل‌ها وضعیت نسبتا خوبی داریم و باید اعلام کنیم امروز هیچ شهر قرمزی در سطح کشور نداریم و شهرهای قرمز استان مازندران امروز به نارنجی تبدیل شدند.

وی اضافه کرد:در مجموع ۱۹ شهر نارنجی، ۱۵۷ شهر زرد و ۲۵۶ شهر آبی داریم و این موضوع جای خرسندیست، اما باید این نکته را تذکر دهم که برخی از عدم رعایت پروتکل ها در هفته گذشته مشاهده و گزارش شده است.

رییس گفت: موارد متعددی از شهرهای مختلف داشتیم که گزارش هایی در این مورد داشتند. یکی از شهرها کاشان بود که قطعا تذکرات لازم را دریافت خواهند کرد و امیدواریم رعایت این پروتکل ها را به صورت سختگیرانه جبران کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر