۲۰ هزار شغل در شهرک‌های صنعتی کشور ایجاد شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۰ هزار شغل جدید امسال در واحدهای تولیدی فعال شهرک‌های صنعتی کشور ایجاد شد.

به گزارش مملکت آنلاین، علی رسولیان در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از واحد تولیدی "الیاف ساویس" در شهرک صنعتی دلیجان در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد شغل با بهره ‌برداری از یک ‌هزار و ۱۶۰ واحد تولیدی در سال جاری در شهرک‌های صنعتی کشور ایجاد شده است.

وی با تأکید بر توسعه کیفی شهرک‌های صنعتی اضافه کرد: برای تحقق این مهم تأمین زیرساخت‌های لازم برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی و حمایت از بهره برداری و فعالیت در شهرک‌ها ضروری است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در قانون بودجه سال آینده به حوزه صنعت و زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی توجه ویژه‌ای شود.

رسولیان خاطرنشان کرد: تسهیل فعالیت بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی و حذف بروکراسی اداری در مسیر فعالیت بنگاه‌های اقتصادی ضروری است.

وی با اشاره به این‌که ایجاد رفاه و آسایش برای مردم هدف اصلی اقدامات دولت است، بیان کرد: برای رسیدن به این هدف باید تولید و اشتغال افزایش پیدا کند و برای افزایش تولید باید شرایط فعالیت بخش خصوصی فراهم شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: فعالان اقتصادی از زمان واگذاری زمین تا بهره‌ برداری باید حمایت شوند، چرا که جهش تولید با افزایش تولید و فعالیت بخش خصوصی تحقق پیدا می‌کند.

رسولیان تصریح کرد: با همکاری شرکت‌های خدماتی، آب و برق مورد نیاز صنایع فعال در شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تأمین می‌شود.

رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه یکم و دوم بهمن از برخی واحدهای صنعتی استان مرکزی بازدید می‌کنند.

استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر