واکنش تند مجلسی‌ها به اظهارات رییس جمهور

نمایندگان مجلس به اظهارات رییس جمهور واکنش نشان دادند.

واکنش تند مجلسی‌ها به اظهارات رییس جمهور

به گزارش مملکت آنلاین، نمایندگان ارومیه، قم،  آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان و اردبیل به سخنان رییس جمهور واکنش نشان دادند.

واکنش نماینده ارومیه:

وحید جلال‌زاده نماینده ارومیه در تذکر آیین‌نامه با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس که بر حفظ شأن، منزلت و اقتدار مجلس و دفاع از جایگاه قانونی نمایندگان تأکید دارد، گفت: رئیس جمهور برای بار چندم به نمایندگان مجلس و کمیسیون تلفیق اهانت کرد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به اظهارات روز گذشته رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت که کمیسیون تلفیق را زیر سوال برده است، عنوان کرد: رئیس جمهور به نمایندگان اهانت کرده و گفته آنها کسانی هستند که ۴ عمل اصلی را بلد نیستند و هر کس دو کلاس سواد داشته باشد متوجه می‌شود کمیسیون تلفیق به جای ادبیات اقتصادی، ادبیات سیاسی به کار می‌برد.
وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور تأکید کرد: شما که می‌گویید ۲۷ سال تجربه بودجه نویسی دارید، اکنون چه بر سر مملکت آورده‌اید؛ اگر مجلس کلیات بودجه ۱۴۰۰ که بودجه فروپاشی بود، رد می‌کرد ایشان جرأت اهانت به مجلس را نداشت.
جلال‌زاده ادامه داد: رئیس جمهور از اسفند سال گذشته از محل کار خود خارج نشده تا ببیند با ۷ سال بودجه‌نویسی خود چه بر سر مردم آورده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: از رئیس مجلس و هیأت رئیسه می‌پرسم چرا اجازه می‌دهید ایشان به مجلس توهین کند؟ نمایندگان باید با رد کلیات جواب رئیس جمهور را بدهند.

واکنش نماینده اردبیل، سرعین، نمین و نیر

علی نیک زاد ثمرین با تأکید بر اینکه کسی حق اهانت به نمایندگان و مجلس را ندارد، اظهار داشت: کسانی که ادعا می‌کنند خیلی بلدند و باسوادند، این وضع را برای مردم بزرگ ایران به وجود آورده‌اند لذا رئیس جمهور حق نداشت در جلسه روز گذشته هیأت دولت به مجلس اهانت کند.

واکنش نماینده آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان

رحیم زارع در واکنش به اظهارات رئیس جمهور درباره افزایش وابستگی بودجه به نفت و کاهش ارزش پول ملی توسط مجلس گفت: اگر مبنای محاسبه ارزش پول ملی، نرخ ارز است که طی ۷ سال گذشته ارزش پول ملی کشورمان حدودا به یک هفتم کاهش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با یک اقدام اساسی با واقعی‌سازی و شفافیت اعداد و ارقام بودجه دولت، میزان کسری تراز بودجه را کاهش داده و این یعنی فشار کمتر بر مردم و ایجاد اشتغال بیشتر، نمایندگان در زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ تنها واقعیت‌ها را دیدند و غیر از آن عمل نکردند.
زارع با بیان اینکه دولت میزان درآمدهای نفتی را در لایحه بودجه با توجه به سهم صندوق توسعه، فروش اوراق نفتی و فروش نفت ۳۹۴ هزار میلیارد تومان تعیین کرده بود، اظهار کرد: کمیسیون تلفیق بودجه این مبلغ را تقریبا به حدود ۲۶۵هزار میلیارد تومان رساند‌ و از آن چیزی که دولت در نظر گرفته بود هم حدود ۳۵ درصد میزان وابستگی بودجه به نفت را کاهش داد.

واکنش نماینده قم:

احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت: این‌گونه رفتارها و اظهارات از شخص دوم کشور بیانگر به حاشیه راندن مسائل و یا عدم پاسخگویی است. من با گوش دادن به سخنان  رئیس‌جمهور فکر کردم، در حال انجام تبلیغات انتخاباتی است، یک نفر به وی بگوید، هشت سال دولت تمام شد و دیگر برای مردم کاری انجام بدهد.

وی افزود: متاسفانه رئیس جمهور در اظهاراتی توهین‌آمیز به وکلای ملت ایران اعلام کرده، نمایندگان به نوعی جمع و تفریق را نمی‌دانند. مشکل رئیس‌جمهور این است که همین جمع و تفریق را در کلاس اول یاد نگرفته زیرا اگر بلد بود، باید اکنون حقیقت را متوجه می‌شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر