ساماندهی صنعت خودرو اولویت کمیسیون صنایع مجلس است

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی صنعت خودرو یکی از اولویت‌های جدی کمیسیون صنایع و معادن است.

ساماندهی صنعت خودرو اولویت کمیسیون صنایع مجلس است

به گزارش مملکت آنلاین، «علی‌اکبر کریمی» روز چهارشنبه در جریان سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به استان مرکزی و بازدید از یک واحد صنعتی شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران گفت:چند محور اصلی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در اولویت قرار دارد؛ که نخستین مورد ساماندهی صنعت خودرو است که حواشی زیادی در مورد آن وجود دارد.

وی افزود: اولویت دوم بررسی وضعیت صنعت فولاد است که چند روز گذشته کلیات طرحی در این خصوص در مجلس تصویب شده و جزئیات نیز در کمیسیون صنایع در حال بررسی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تقویت طرح‌های مربوط به رونق تولید با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت‌های علمی این شرکت‌ها، دیگر اولویت کمیسیون صنایع مجلس محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از چند واحد صنعتی در شهرک صنعتی مامونیه و شهر صنعتی کاوه بازدید کرده و با ظرفیت‌های صنعتی این 2 شهرستان آشنا می‌شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که این بازدیدها بستر بررسی ظرفیت‌های گسترده صنعتی و معدنی در استان و همچنین رفع مسائل و مشکلات این واحدها را فراهم کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: شهرستان‌های ساوه و زرندیه به دلیل همجواری با پایتخت، جاذبه‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارند و خوشبختانه شاهد توسعه شرکت‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری هستیم.

حجت‌الاسلام «محمد سبزی» تصریح کرد: علیرغم ظرفیت ویژه صنعتی در ساوه و زرندیه، واحدهای تولیدی مشکلات و معضلاتی در زمینه تامین مواد اولیه، صادرات و اخذ تسهیلات دارند به طوری که برخی واحدها قادر به فعالیت نبوده و نیازمند تسهیلات هستند.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه به ساوه سفر می کنند و قرار است یکی از کارخانه های تولید لوله و پروفیل را مورد بازدید قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر