بی‌اعتمادی به آمریکا بر اساس واقعیت‌هاست

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بی‌اعتمادی به آمریکا بر اساس واقعیت‌هاست.

بی‌اعتمادی به آمریکا بر اساس واقعیت‌هاست

به گزارش مملکت آنلاین، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بی‌اعتمادی به آمریکا بر اساس واقعیت‌هاست و تحریم‌ها از اساس یک امر ظالمانه‌ای بود و اصلاً ما چرا تحریم شدیم؛ چون دنیا، دنیای منطق نیست.

وی افزود: بهانه‌‌ هسته‌ای ساختگی است. بعضی از متفکرین آمریکایی کتاب نوشتند و گفتند ما بهانه‌ تصنعی برای ایران ایجاد کردیم که بتوانیم با ایران وارد چالش شویم.

وی خاطرنشان کرد: از اوّایل دهه‌ی هشتاد، ما را به اعتبار اینکه فعالیت‌های سری انجام می‌دادید و به آن‌ها نگفتیم، تحریم‌ کردند که این کذب مطلق است.

صالحی افزود: بخش تحریم ما به تعاملات بانکی برمی‌گردد. اگر ما داد‌وستد بانکی‌ و نقل‌وانتقالات مالی‌مان روان بشود و مشکلی نداشته باشیم و فروش نفتمان هم مشکل نداشته باشد، دیگر مشکلی نداریم و کارمان را انجام می‌دهیم. این محوری‌ترین قسمت تحریم است.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: وقتی آن‌ها تحریم‌ کردند و تمام امتیازاتی که قرار بود ما از برجام بهره‌مند بشویم، جلویش را گرفتند، طبق قاعده‌ی عقلی ما هم باید به تعهداتی که داریم دیگر التزامی نداشته باشیم. طبق بند ۲۶، ۳۶ و ۳۷ ما اعلام کردیم که در پنج‌گام نسبت به تعهداتی که دادیم عقب‌نشینی می‌کنیم.

صالحی گفت: آقای رئیس جمهور و آقای دکتر ظریف اعلام کردند که ما هیچ شرط‌وشروط دیگری را نمی‌پذیریم. اگر می‌خواهند برگردند، برجام همان برجام قبلی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر