رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران:

کارت بازرگانی یکهزار صادرکننده رفع تعلیق شد

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بر اساس اقدامات انجام شده نهادهای مسوول کارت بازرگانی بیش از یک هزار صادرکننده از حالت تعلیق خارج شد و با به حداقل رسیدن مشکلات، انتظار می‌رود فرآیند صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی با دقت بیشتری انجام شود.

کارت بازرگانی یکهزار صادرکننده رفع تعلیق شد

به گزارش مملکت آنلاین، حمید زادبوم با اشاره به برگزاری ۲۰ جلسه کمیته اقدام ارزی و ۱۳ نشست کارگروه پایش رفتار تجاری با رصد مشکلات صادرکنندگان در زمینه بازگشت ارز حاصل از صادرات، افزود: بسیاری از مشکلات و معضلات منعکس شده به کمیته اقدام ارزی، پس از بحث و بررسی راهکارهای اجرایی برای آنها ارائه شده است.

وی با اشاره به  اینکه تشکیل کارگروه پایش رفتار تجاری در چارچوب اجرایی شدن ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات انجام شد، تصریح کرد: براساس مصوبه های این کارگروه، انجام نشدن تعهدات ارزی، سوء رفتار تجاری بوده و نسبت به تعلیق بیش از دو هزار کارت بازرگانی واحدهای غیرتولیدی اقدام شد.

زادبوم افزود: بر اساس اقدام های انجام شده توسط کارگروه اقدام ارزی در سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و راهکارهای اجرایی، کارت بازرگانی بیش از یک هزار صادرکننده از حالت تعلیق خارج شد.

مسوول کمیته اقدام ارزی، با اشاره به آسیب‌شناسی انجام گرفته در زمینه فرآیند صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی و مشکلات پیش رو، تصریح کرد: براساس همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، مشکلات موجود به حداقل رسیده و انتظار می‌رود با تمهیدات در نظر گرفته شده، فرآیند صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی با دقت بیشتری اجرایی شود.

نشست مشترک کارگروه اقدام ارزی و کمیته پایش رفتار تجاری با حضور تمام اعضا و نمایندگانی از قوه قضاییه و به همت دبیرخانه کمیته اقدام ارزی برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر