عضو هیئت رئیسه مجلس:

پول بلوکه شده ایران در کره با کالای ضروری تهاتر شود

عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از ضعف وزارت خارجه در عرصه دیپلماسی اقتصادی، گفت: اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی باید بازگردانده و یا با کالاهای ضروری تهاتر شود.

پول بلوکه شده ایران در کره با کالای ضروری تهاتر شود

به گزارش مملکت آنلاین، عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از ضعف وزارت خارجه در عرصه دیپلماسی اقتصادی، گفت: اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی باید بازگردانده و یا با کالاهای ضروری تهاتر شود.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به 7 میلیارد دلار اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی، اظهار داشت: علیرغم اینکه در وزارت امور خارجه یک معاونت اقتصادی تشکیل شد اما متأسفانه دستگاه دیپلماسی ما به ویژه در زمینه اقتصادی بسیار ضعیف عمل کرده است.

وی بیان کرد: قرار بر این بود که یک رایزن اقتصادی در سفارتخانه های ایران در خارج از کشور مشغول به کار شود و ضمن معرفی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورها، ارتباط با سرمایه گذاران و بازرگانان آن کشورها را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه عملکرد وزارت امور خارجه در این زمینه بسیار ضعیف بوده است و به عبارت بهتر می توان گفت که وزارت امور خارجه در زمینه اقتصادی عملکرد قابل قبولی نداشته است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر دیپلماسی اقتصادی ما قوی بود، یا می توانستیم اموال و دارایی های بلوکه شده خود از کره جنوبی را برگردانیم و یا آنکه می توانستیم این هفت میلیارد دلار را با انواع کالا و نیازهای ضروری کشور که مجبور به واردات آن هستیم، تهاتر کنیم.

موسوی لارگانی تاکید کرد: وزارت امور خارجه باید بیش از پیش به دیپلماسی اقتصادی توجه داشته باشد و ما بارها این موضوع را در جلسات کمیسیون ها و همچنین صحن علنی مجلس از وزیر امور خارجه و مسئولان این وزارتخانه مطالبه کرده ایم.

منبع: مهر

ارسال نظر