رئیس سازمان برنامه و بودجه:

آیت الله هاشمی رشد بی سابقه برای کشور ایجاد کردند/ تراز سرمایه گذاری در دوره آیت الله هاشمی از منفی به مثبت تبدیل شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در زمان جنگ هزار میلیارد دلار تخریب به زیر ساخت های کشور وارد شد و سال 67 روزی 3 تا 4 ساعت قطع برق داشتیم نه تنها ایشان آنها را ساختند بلکه رشد اقتصادی بی سابقه برای کشور ایجاد کردند.

آیت الله هاشمی رشد بی سابقه برای کشور ایجاد کردند/ تراز سرمایه گذاری در دوره آیت الله هاشمی از منفی به مثبت تبدیل شد

به گزارش مملکت آنلاین، «محمدباقر نوبخت»، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در مراسم چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی گفت: درود خدا بر شخصیت و انسان شریفی که امروز این مجلس برای تکریم و تجلیل او شکل گرفته است.

نوبخت افزود: همه تلاش ما در 6 برنامه ای که برای توسعه کشور بعد از پیروزی انقلاب طراحی کردیم، این بود که به رشد 8 درصدی برسیم. در 10 ساله اول انقلاب رشد اقتصادی ما منفی 3/3 درصد و رشد سرمایه گذاری هم منفی 7 بود. از آن تاریخ تا به امروز که در همه برنامه های توسعه ای حضور داشتم ابعاد وجودی ایشان ایجاب می کند اگر سخنی گفته می شود، گسترده باشد اما من فقط از منظر اقتصادی صحبت می کنم. همه آنهایی که دغدغه توسعه کشور را دارند، بدانند، هیچ دولتی نتوانسته در طول 5 سال، رشد 7/9 درصدی را در تاریخ ایران ثبت کند اما با مدیریت این شخصیت، این درصد بدست آمد.

او افزود: در زمان جنگ هزار میلیارد دلار تخریب به زیر ساخت های کشور وارد شد و سال 67 روزی 3 تا 4 ساعت قطع برق داشتیم نه تنها ایشان آنها را ساختند بلکه رشد اقتصادی بی سابقه برای کشور ایجاد کردند. تراز سرمایه گذاری در دوره ایشان از منفی به مثبت تبدیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر