یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

طرح جایگزینی واردات کالاهای اساسی به جای تعهدات ارزی و سرعت بخشیدن به مصوبات رفع موانع تولید اقدامات اثرگذار وزیر صمت هستند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جایگزینی واردات کالاهای اساسی به جای تعهدات ارزی، سرعت بخشیدن به مصوبات رفع موانع تولید، هماهنگی با نمایندگان مجلس و ... از جمله اقدامات شایسته و اثرگذار وزیر صمت است و باید از ایشان تقدیر و تشکر کنم.

طرح جایگزینی واردات کالاهای اساسی به جای تعهدات ارزی و سرعت بخشیدن به مصوبات رفع موانع تولید اقدامات اثرگذار وزیر صمت هستند

به گزارش مملکت آنلاین، شهباز حسن پور در جلسه مشترک رفع موانع تولید و شورای معادن استان کرمان با حضور وزیر صمت با اشاره به اینکه 11 درصد از بازار بورس مربوط به شرکت های بزرگ استان کرمان است که ظرفیت عظیمی برای این استان می تواند باشد، اظهار داشت: خام فروشی مواد معدنی در استان آزاردهنده است و وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع را پیگیری کند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر ادامه داد: طرح جایگزینی واردات کالاهای اساسی به جای تعهدات ارزی، سرعت بخشیدن به مصوبات رفع موانع تولید، هماهنگی با نمایندگان مجلس و ... از جمله اقدامات شایسته و اثرگذار وزیر صمت است و باید از ایشان تقدیر و تشکر کنم.

وی افزود: کاری که آقای رزم حسینی در زمان استانداری در انتقال آب در استان کرمان انجام داد، اقدام بزرگی بود و درخواست داریم برای آغاز سریع خط دوم انتقال آب به استان اقدام شود به ویژه پروژه انتقال آب از دریای عمان.

حسن پور با اشاره به اینکه انتظار داریم وزیر صمت مشکل آب را در کل کشور به کمک همکارانش حل کند، گفت: درخواست موافقت وزیر با تشکیل شرکت سرمایه گذاری ماشین آلات سنگین بالای 50 تن را در استان کرمان داریم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس بیان کرد: هنوز خام فروشی در استان کرمان به صورت جدی مطرح است و به ما اجازه فرآوری در بخشی از حوزه ها به ما داده نمی شود و با توجه به اینکه کمبود آهن اسفنجی، کنسانتره و گندله در کشور وجود دارد، امیدواریم وزیر در این زمینه دستور ویژه صادر کند.

وی اظهار کرد: بیش از 100 شرکت معدنی و صنعتی در استان کرمان فعالیت می کنند که دفاتر آنها در تهران است و در مرکز مالیات می پردازند که باید حساب این شرکت ها به استان انتقال داده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر