ادامه جلسات کمسیون تلفیق درمورد بودجه ۱۴۰۰

جلسات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ در فرصت تعطیلی یک هفته ای صحن مجلس شورای اسلامی در سه شفیت بصورت روزانه در حال برگزاری است و نمایندگان مردم در خانه ملت در تلاش برای تصویب یک لایحه بودجه به نفع اقتصاد مقاوم و بهبود معیشت مردم هستند.

ادامه جلسات کمسیون تلفیق درمورد بودجه ۱۴۰۰

به گزارش مملکت آنلاین، در خصوص جلسات روز پیش کمیسیون تلفیق گفت: درجلسات دیروز  کمیسیون در خصوص جدول درآمدها بحث و گفتگو نمودیم و در خصوص مواردی مانند تعیین نرخ جدید حقوق گمرکی رای گیری شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود: طبق تصمیم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارز در سال آینده تک نرخی شده و نرخ ارز دربودجه سال آینده که در حال حاضر براساس سامانه نیما حدود ۲۶ هزار تومان است به ۱۷ هزار و پانصد تومان کاهش می یابد که ""رای بنده به این مصوبه منفی بود.""

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در تشریح علت مخالفت خود با این مصوبه اظهار داشت : دولت نمی تواند درآمد حاصله از این مابه التفاوت را مدیریت نموده و  کالاهای اساسی را بدرستی بدست مردم برساند و با وارد شدن یک شوک روانی قیمت ها افزایش می یابد و لذا رقم ریالی که به برخی از خانواده هایی که از قبل این مابه التفاوت شامل کمک های معیشتی خواهند شد ، قطعا با افزایش قیمت و تورم پیش آمده باگذشت چندماه خنثی خواهدشد .

#دکتر_وحید_جلال_زاده گفت : جلسه عصر کمیسیون تلفیق که ابتدا در خصوص اصول و راهبردهای کمیسیون تلفیق بصورت غیرعلنی برگزارشد، پس از ورود به دستور تصمیم گیری درخصوص تغییر مبنای دولت در پیش بینی  میزان فروش ۲میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه ای روزانه نفت در لایحه بودجه سال آینده بود .

نماینده مردم ارومیه افزود:  علیرغم پیشنهاد برخی همکاران به فروش یک میلیون بشکه در روز، نمایندگان پس از بحث و بررسی با فروش ۱ میلیون و پانصد هزار بشکه نفت در روز موافقت کردند.

دکتر جلال زاده تاکید کرد : بنده در این نشست به پیشنهاد فروش یک میلیون و پانصد هزار بشکه در روز رای دادم چراکه در فروش یک میلیون بشکه در روز باید مابه التفاوت درآمد و هزینه ها از طریق مالیات از مردم و شرکت هاو همچنین فروش اوراق مشارکت تامین گردد که درست نیست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس در خصوص جلسات کمیسیون تلفیق در روزهای آتی عنوان کرد: کمیسیون تلفیق در جلسه فردا وارد بررسی تبصره ها خواهدشد و ابتدا تبصره یک که به عنوان یکی از مهمترین تبصره ها تکلیف فروش نفت و درآمدهای حاصله را مشخص میکند مورد بحث و بررسی همکاران قرارخواهدگرفت .

انتهای پیام/

ارسال نظر