مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران:

شرکت ملی نفت توسعه ۲۲ میدان را به دانشگاه‌ها واگذار کرد

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: این شرکت به عنوان کارفرما در قراردادهای میدان محور بلند مدت، توسعه ۲۲ میدان نفتی را در قراردادهای ۱۰ ساله به ۱۳ دانشگاه کشور واگذار کرده‌است.

شرکت ملی نفت توسعه ۲۲ میدان را به دانشگاه‌ها واگذار کرد

به گزارش مملکت آنلاین، ابراهیم طالقانی روز سه‌شنبه در سومین کنفرانس بین المللی دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی، بیان کرد: همچنن چهار پروژه بزرگ همکاری با دانشگاه‌های کشور در زمینه اکتشاف، تولید، بهینه سازی مصرف سوخت و ساخت تجهیزات تعریف شده‌است.

وی اضافه کرد: هدف از انعقاد قراردادهای توسعه همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی داخلی و بین المللی توسعه فناوری در حوزه نفت است.

طالقانی اظهارداشت: در سال‌های گذشته با حمایت وزارت نفت دانشکده‌های تخصصی نفت در دانشگاه‌های کشور تاسیس و استادان و هیات علمی و دانشجو جذب شد و امروز زمان آن است که این دانشکده‌ها را از آموزش محور به سمت تولید و توسعه فناوری سوق یابند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: ایران تا کنون وارد کننده و مصرف کننده فناوری بود اما امروز بر اساس ماموریت‌های تازه‌ای که تعریف شده‌است، با استفاده از ظرفیت‌های علمی خود به سمتی حرکت می‌کند که تبدیل به سازنده فناوری شود.

وی بیان کرد: نفت از ابتدای کشف تا امروز یک کالای بین المللی بوده‌است و تجارب و دانش بین المللی موجود می‌تواند در ارتقای استانداردهای این بخش راهگشا باشد.

طالقانی تاکید کرد: مجموعه وزارت نفت تلاش می‌کند رویکرد جدیدی در ماموریت‌های خود بر اساس همکاری نوآورانه با مراکز علمی و پژوهشی داشته باشد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: در هر ۱۳ شرکت تابعه وزارت نفت، واحدهای پژوهش و فناوری ایجاد شده‌است تا در ارتباط و همکاری موثر با دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی، توسعه فناوری را که در ۱۱ حوزه فناوری تعریف شده‌است، بر اساس ظرفیت‌های داخلی پیگیری شود.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این نوع کنفرانس‌ها و همایش‌ها این است که اندیشمندان و متخصصان نفت از سراسر دنیا، بتوانند دستاوردها و داشته‌های علمی خود را به اشتراک بگذارند و یکی از دستاوردهای این اشتراک گذاری می‌تواند ارتقای عالمانه و عاقلانه حوزه تولید باشد.

سومین دوره کنفرانس دوسالانه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی با ارائه مقاله‌هایی از ۱۵ کشور روز دوشنبه به میزبانی دانشگاه خلیج فارس در بوشهر گشایش یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر