پیشنهاد حذف کامل سهمیه بومی‌‌گزینی دانشگاه‌‌ها

در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزشی، معاون سازمان سنجش، پیشنهاد حذف کامل سهمیه بومی‌گزینی را ارائه کرد.

پیشنهاد حذف کامل سهمیه بومی‌‌گزینی دانشگاه‌‌ها

به گزارش مملکت آنلاین، جلسه ۳۴۸ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزشی برگزار شد و معاون فنی و آماری سازمان سنجش در این جلسه پیشنهاد حذف کامل سهمیه بومی‌گزینی دانشگاه‌ها را ارائه کرد.

در این جلسه، احسان جمالی گفت: این پیشنهاد حاصل کار چند سال، کار کارشناسی بوده و باعث توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌‌ها می‌شود.
وی افزود: کلیت عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو بر این مبنا استوار است که فرد دارای نمره بالاتر شانس بالاتری برای پذیرش داشته باشد.

ابراهیم سوزنچی معاون خط‌ مشی‌گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این خصوص گفت: برای دانشگاه‌های برتر از قبیل دانشگاه تهران فرآیند بومی‌‌گزینی لحاظ نشود و جذب در سطح کشوری صورت گیرد و در دوره‌‌های تحصیلات تکمیلی نیز فرآیند مذکور اجرایی نشود.

عاملی در ادامه افزود: بحث اساسی بر این است که در کشور جمعیت بزرگی از مردم احساس می‌‌کند با وجود سهمیه‌‌ها دچار نوعی تبعیض اساسی می‌‌شود که با عدالت فرآیندی تناسبی ندارد.

عبدالله جاسبی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این خصوص گفت: مقوله‌‌ای به عنوان بومی‌‌سازی مربوط به شرایط متعلق به دهه ۶۰ است که در آن دوره یکسری از مناطق فاقد دانشگاه بودند و در نتیجه مجبور بودند برای ادامه تحصیل به مراکز شهرهای بزرگ مراجعه کنند اما در شرایط کنونی چنین مسئله‌‌ای قابل اتکا نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر