اختصاصی مملکت آنلاین/

شاد عصبانیت والدین را برانگیخت

خبرنگار مملکت آنلاین از گلایه والدین از برنامه شاد و دردسرهایشان گزارش می دهد.

شاد عصبانیت والدین را برانگیخت

به گزارش خبرنگار اجتماعی مملکت آنلاین، با شیوع ویروسی به نام کرونا در جهان، و گذشت یک سال از آن، عزیزان زیادی را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادیم و به همین دلیل، برای حفظ جان کودکان و عزیزانمان تصمیم به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و برخی مشاغل گرفته شد.

این تعطیلی باعث شد تا محصلان آموزش‌های خود را به صورت مجازی فرا بگیرند و از درس هایشان عقب نمانند. و نتیجه این تعطیلی و اموزش مجازی اپلکیشنی به نام شاد بود که از طریق وزارت آموزش و پرورش به دانش آموزان کشور ارائه شد .

شاد پلتفرمی جدید برای آموزش مجازی دانش آموزان مدارس در شرایط کرونایی کنونی کشور که از طریق آموزش و پرورش ارائه شده وبا گذشت تقریبا یک سال همچنان با مشکلاتی رو به روست.

مشکلاتی که اولیا و دانش آموزان و معلمان را گاهی مجبور به استفاده از پیام رسان های دیگر برای پیشبرد آموزش می کند.

این برنامه اولین تجربه نظام آموزشی کشور برای آموزش مجازی بوده و قاعدتا مانند هر برنامه نوپایی ارادات و مشکلات متعددی خواهد داشت و قطعا نمی توان انتظار یک برنامه جامع و بدون اشکال را داشت.

یکی از مشکلات این اپلیکیشن که در ابتدا میتوان به آن اشاره کرد امکان نصب این برنامه فقط بر روی گوشی های اندروید و نسخه بسیار ناقص وب میباشد،ونمیتوان این برنامه را بر روی کامپیوتر های شخصی نصب و از آن به راحتی استفاده کرد.

البته در این بین مشکلات زیر ساختی که بخشی از آن وابسته به اینترنت و سرعت آن در کشور است نیز بر مشکلات این برنامه و کلافگی و سردرگمی اولیا، مربیان و دانش آموزان را دوچندان می کند

شاد

به طوری که به عنوان مثال برخی از اولیا بیان می‌کنند ، به محض ارسال پیام یا تکالیف ارتباط قطع می‌شود و مجبور می شویم دقایق زیادی منتظر ارتباط دوباره و باز شدن فایل های ارسالی معلم بمانیم.

 

و گاهی ناامید از برقراری ارتباط دوباره به پیام رسان دیگری روی می‌آورند و معلمان در شبکه‌های اجتماعی دیگر فیلم‌ها و فایل های تدریس را به اشتراک می گذارند.

در گفت و گویی که با یکی از معلمین دلسوز و زحمت کش داشتیم عنوان کردند: در حالیکه مطالب ارسالی و فیلم ها ارسال  نمی شوند،  ما موظفیم در ساعت مشخص و از قبل تعیین شده در کلاس آنلاین حضور داشته باشم و دائما از طرف اداره و مدرسه کلاسها بازدید می شوند و انتظار آموزش و تدریس دقیق و یادگیری کامل دانش آموزان را از معلمان دارند.

این ضعف آموزشی و ناتوانی بسیاری از اولیا از آموزش درست و اصولی، تاثیر بسیار بر ضعف آموزشی کودکان گذاشته و این در صورتی است که امروز، وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند امتحانات نوبت اول حضوری و با حداقل تعداد دانش آموزان برگزار خواهد شد و این بر نگرانی اولیا افزوده .

از طرفی آماده نبودن دانش آموزان و از سوی دیگر ترس از  به خطر افتادن سلامتی فرزندان را دارند.

گلایه دیگر خانواده‌ها از این برنامه مشکل لایو و پخش زنده است که بیان می‌کنند یا نمی‌توانند وصل شوند یا تصویر قطع می‌شود و یا صدای آن قطع و وصل می شود مشکلی دیگر برنامه نسخه وب نرم‌افزار شاد می باشد که اولیا بسیاری عنوان می‌کنند نسخه وب شات بسیاری از امکانات اپلیکیشن موبایل شاد را ندارد مانند پخش زنده امکان ضبط و ارسال صدا و سرویس شادینو و البته غیر فعال بودن بعضی از قسمتهای این اپلیکیشن مانند شادینو، آزمون، کارپوشه هم جای بسی تامل دارد در این میان در صحبتی که با یکی از معلمان جوان و سخت کوش داشتیم.

شاد

ابراز تاسف کرده و بیان کردند بعد از شیوع کرونا و تعطیل شدن کلاسهای حضوری دانش آموزان کنترل وضعیت تحصیلی و آموزشی کاملاً از دست ما خارج شد.

 

و تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان به دلیل نداشتن امکانات آموزش مجازی مانند گوشی موبایل مناسب و یا مشکل تهیه اینترنت و تورم شدید این ایام از تحصیل باز ماندند.

در کنار این دانش‌آموزان محروم، دانش‌آموزان دیگری نیز هستند که ابزارهای هوشمند برای تحصیل آنلاین را در اختیار دارند، اما شهرها و روستاهای محل سکونتشان دچار ضعف اینترنت یا نبود اینترنت می باشد.

کارشناسان آموزش عنوان می کنند، کمبود امکانات آموزشی و نبود اینترنت در بسیاری از مناطق کشور می‌تواند منجر به ترک تحصیل دانش‌آموزان شود. موضوعی است که به شدت به نظام آموزشی کشور آسیب خواهد رساند و درنهایت جامعه را با مشکل روبرو خواهد کرد.

میتوان گفت اپلکیشن شاد، به عنوان بزرگترین چالش سراسری وزارت آموزش و پرورش است که تاکنون سابقه نداشته و در سال تحصیلی جاری، با مشکلات زیادی  روبروست .

بحران شیوع روز افزون کرونا، تمام برنامه های آموزشی را به هم ریخته و هنوز مشخص نیست آسیب این بحران به یادگیری دانش آموزان ونظام آموزشی کشور تا چه اندازه است.

گزارش: فرخنده امیری

انتهای پیام/

 

ارسال نظر